Des-ús / Variacions sobre el plànol

El proper dia 12 de desembre, a partir de les 11:00, tindrà lloc a la plaça de la Santa Creu (barri del Carme) una acció que hem anomenat “Des-ús”. Aquesta acció forma part de “Silenci”, un programa d’activitats que tots junts amb la Fundació La Posta, estic organitzant entorn de la qüestió de la desobediència, l’afecte o la manera de fer de l’escriptura, en aquesta ocasió preteníem reflexionar sobre la escriptura de l’espai públic. A “Des-ús”, un performer, fent ús de 100 cadires de fusta plegables, mostrarà en silenci, sobre una plaça, diversos espais, diverses maneres d’establir l’ús, el desús o l’abús de l’espai. “Des-ús” és una acció o una escultura en moviment, una coreografia urbana, una acció de durada en certa manera indeterminada, que operarà transformacions en l’espai prèviament planejades.

“Silenci”, un programa dissenyat per Norberto Llopis en col·laboració amb Miguel Angel Baixauli i la Fundació La Posta dins el cicle Variacions sobre el plànol, de la línia de programació IVAM Produeix.

Noberto Llopis Segarra, artista que treballa en el límit entre la coreografia, la performance i el pensament. Nascut a València el 1977, es gradua a l’Escola Superior de Dansa i Coreografia a l’Institut del Teatre de Barcelona, ​​el 2007 rep un Màster en Performing arts pel AHK Amsterdamse hogeschool voor de Kunsten, sota el programa DasArts. En 2016 rep un grau en filosofia per UNED i el 2018 es gradua en el Màster Estudis avançats en filosofia per la Universitat Complutense de Madrid, amb una investigació final de màster sobre el concepte de Mímesi a Derrida. La seua pràctica artística va des del treball amb i sobre el cos, a l’ús d’objectes i materials per a la construcció i reflexió sobre l’espai, en el seu acostament a la filosofia intenta desenvolupar una pràctica de pensament no teoritzant sobre l’espai i els signes sota els quals aquest s’institueix. Ha desenvolupat el seu treball artístic en forma de: peces escèniques, performances, instal·lacions, conferències i textos, entre Espanya, Brussel·les i els Països Baixos. Com a intèrpret, ha participat en diversos processos creatius amb artistes com Carolien Hermans, Paz Rojo, Diego Gil, Jefta Van Dinther i Res Gambier, entre d’altres.

Sota el títol l’IVAM produeix, l’Institut Valencià d’Art Modern ha posat en marxa un projecte amb el qual es va a promoure la producció d’obra de diferents artistes. Aquesta línia d’actuació es planteja amb la intenció que el museu no es limite a exhibir exposicions, sinó que generi producció artística nova, a més de posar en valor projectes site specific. Aquesta línia d’actuació artística es va iniciar al febrer de 2015 amb l’exposició Francesc Ruiz. Les esses a la galeria 6 [que va coincidir amb el treball de Be Andr “Disruption (Go Ogle Me)” a La Posta], una línia d’actuació que ara s’estén pel barri del Carme.

Logotip_-_IVAM PUBLICACIONES RELACIONADAS val

Com una serp enfilada a la paret