Urko Gato a La Posta

La capacitat d’Urko per representar les seves vivències personals mitjançant cançons, vídeos, performances, imatges i altres models de creacions artístiques, encaixa perfectament amb la defensa de l’art com a camp d’acció per a la millora social, cosa que aquí defensem. En revisar els treballs artístics d’Urko que estan disponibles en línia vam comprovar el seu esforç per viure d’una forma lliure, apreciem el seu coratge per enfrontar-se a codis excessivament rígids que li impedeixen maniobrar, i entenem que la seva lluita es perllonga en el món acadèmic, combinant la reflexió teòrica com una forma crítica d’empapar teòricament les seves creacions artístiques. Urko és capaç d’explicar qüestions complexes de forma senzilla, amb la franquesa i la sinceritat que imprimeix una trajectòria plena de traves i dificultats. Ell exposa el seu plantejament amb la major espontaneïtat, i aquesta mateixa frescor és la que transmeten les seves accions artístiques.

Ricard Huerta
“Educación artística, derechos humanos y diversidad sexual”
en Educación Artística y Diversidad Sexual, Ricard Huerta y Amparo Alonso-Sanz (eds.), Universitat de València, 2015.

Urko Gat actua en Fundació La Posta el 14 de juliol de 2016, en el marc de l’exposició “Museari: Estètiques de la Diversitat Sexual”, i del lliurament dels premis MUSEARI 2016 a associacions i persones que treballen a favor del col·lectiu trans i en general del col·lectiu LGBT.

A la pantalla de Screening un treball seu: “Disfúria de gènere”, amb fotografies d’Irene Nine i música i text de Urko Gat.

PUBLICACIONES RELACIONADAS val

Museari: Estètiques de la Diversitat Sexual