Velocitat Absurda, Left Hand Rotation

L’exposició “Col·lectius en el cub blanc“, a la seu de la Fundació La Posta, ens ha permès tenir una experiència dels treballs de Left Hand Rotation, SomosNosotros, Cinematrueque i Paupac Blau, envolvent i fins a cert punt matèrica. Acabada l’exposició podeu seguir gaudint d’aquests treballs al web, d’una altra manera, a través de la pantalla de plasma o del monitor LCD, una experiència típicament digital, diferent respecte del resultat que ofereix la projecció de les imatges sobre una superfície reflectant, fins i tot acompanyada de material documental de les accions registrades -com va ser el cas de “Supera la barrerade Left Hand Rotation-, o adoptant una forma escultòrica i amb això propiciant una certa cosificació de la imatge -com es va donar en el cas de “Res a guanyar, res a perdrede SomosNosotros-No obstant això, la diferència més important entre el visionat de les imatges en el cub blanc” i a la pantalla de l’ordinador, no són els aspectes físics -com succeeix amb la qualitat de la llum-, sinó que més rellevància la diferent fenomenologia que caracteritza cadascuna d’aquestes experiències. Mentre que el visionat en el “cub blanc” es produeix en un espai de pública concurrència, en el cas del visionat a la pantalla de l’ordinador aquest es produeix en la intimitat de l’habitació privada (el cas paradigmàtic seria l’habitació de l’adolescent).

A dalt “Velocitat Absurdade Left Hand Rotation, i baix “Supera la barreratambé d’ells.

Supera la barrera, Left Hand Rotation

“Velocitat Absurda” i “Supera la barrera”, 2014, 20’ 54’’ + 6’ 23’’, Left Hand Rotation

Potser aquest col·lectiu artivista emparat en l’anonimat del seu pseudònim és el que millor representa l’esperit d’aquesta selecció. El seu característic mètode de treball defineix a la perfecció la seva proposta: Desembarquen en una ciutat, identifiquen les seves problemàtiques socials (especialment urbanístiques), s’enfrascan en un taller participatiu, realitzen i registren una acció tan irònica com reivindicativa i finalment elaboren un documental. Aquest esquema ha estat repetit fins a una desena de ciutats entre Espanya i Llatinoamèrica en el seu ambiciós projecte “Gentrificació no és un nom de senyora”. En aquesta ocasió presentem tota la documentació relativa a la seva etapa a Múrcia, caracteritzada per la desfeta urbanística que provoca la polèmica arribada de l’AVE. El documental “Velocitat Absurda” es complementa amb el registre de l’acció “Supera la barrera”, i el material disponible en sala ens ajudarà a apropar-nos més a l’escenari muntat per aquests artistes per incidir en l’opinió crítica dels veïns dels barris del Carme i Santiago el Major. Més info a http://www.lefthandrotation.com/gentrificacion/murcia.html

PUBLICACIONES RELACIONADAS val