Transexualitat FtM a “L’Aula Invertida” en Fundació La Posta

A la Fundació La Posta es pot veure aquests dies l’exposició L’Aula Invertida. Estratègies Pedagògiques i Pràctiques Artístiques des de la Diversitat Sexual“, del Grup de Recerca FIDEX (Figures de l’Excés; Polítiques del Cos), de la Universitat Miguel Hernández, Altea. L’exposició es produeix en el context del Congrés Internacional sobre Educació Artística i Diversitat Sexual (EDADIS), organitzat per l’Institut Universitari de Creativitat i Innovacions Educatives de la Universitat de València.

De les obres en exposició destaca per la seva temàtica l’obra de Juan Francisco M. Gómez de Albacete: No tots els cossos mesuren 7 caps i mig”, 2014.

transgender ftm

Es tracta d’un model, dels que s’empren habitualment en l’ensenyament a les escoles d’art, que ha estat intervingut reflectint una sexualitat trans FtM.

L’obra entra en un terreny molt delicat, ja que reflecteix una realitat física difícil d’acceptar tant des del punt de vista de l’estàndard heteronormatiu com des de la perspectiva d’aquells que, havent-se autodeterminat pel que fa a gènere de manera diferent al que els assignava el seu sexe, senten un fort rebuig respecte de la seva anatomia d’origen.

No obstant això, es tracta d’una realitat en procés accelerat de normalització a causa, entre altres fenòmens, a la visibilitat que li atorga internet i els vídeos que expliquen experiències personals de canvi de sexe FtM.

transgender ftm