Presentació de la nova temporada 22-23. Nous temps a la Fundació La Posta

Fundació La Posta – Laboratori de Recerca de la Imatge, des de la constitució al juny de 2013, continua sent un referent en la promoció i difusió de l’art contemporani a la ciutat de València en les seues múltiples formes. L’espai, situat al carrer Pintor Fillol 2, acollirà a partir d’octubre la nova programació expositiva amb un clar compromís per la divulgació cultural de l’art contemporani en l’àmbit valencià.

D’altra banda, la tasca de recerca troba el complement necessari en les activitats formatives, acollint estudiants en pràctiques, fruit d’un acord que s’inicia aquesta temporada amb el Màster en Arquitectura de la Universitat Cardenal Herrera CEU Sant Pau d’Alfara del Patriarca (València).

La nova temporada centrarà la programació en l’anàlisi dels diferents moviments socials, les experiències individuals o col·lectives sorgides a partir de l’observació de la realitat o les diferents activitats col·lectives i culturals que han generat un pensament crític de la contemporaneïtat. Així mateix, es donarà una importància especial a l’estudi de l’arquitectura moderna i l’urbanisme com a elements determinants en la configuració de la ciutat contemporània. D’altra banda, durant els mesos de juny i juliol, com és habitual, la fundació dedicarà la seua programació a exposicions i activitats relacionades amb la celebració de l’Orgull LGTBIQ+.

La primera exposició de la temporada “La Vida Nòmada”, la inauguració de la qual està prevista per a principis d’octubre, posa el focus en l’activitat nòmada com a ressò d’un temps anterior a l’organització de la vida social al voltant del treball remunerat. Un seguit d’obres seleccionades d’artistes internacionals i nacionals abordaran aquesta forma de vida i prestaran una atenció especial als individus representats. La seua mera presència i captació invoquen la idea que l’art s’ha d’implicar a la vida per complir la seua funció.

Aquesta programació consolida el compromís de Fundació La Posta per continuar sent aquest lloc comú, de comunitat, un espai per a les idees o la reflexió on l’experimentació i l’observació de l’entorn adquireixen un lloc preminent.

A més, per a aquesta nova temporada l’equip de Fundació La Posta es reforça amb les incorporacions d’Alejandro Chust, historiador de l’art i professional especialitzat en Patrimoni Cultural, que assumirà el càrrec d’ajudant de direcció, i de Sara María Rodríguez, artista peruana resident a València i fotògrafa independent especialitzada en fotografia conceptual i de moda, que col·labora en la documentació de les activitats de la Fundació La Posta. I dirigint l´equip i les activitats de la Fundació Guillem Cervera.

Fundació La Posta segueix apostant per la investigació i la divulgació de l’art contemporani en els múltiples àmbits una temporada més, promovent la creació individual i col·lectiva a través d’una mirada crítica i transformadora de la comunitat o societat.