Procés Documental Orriols Conviu

Aquest projecte videogràfic aprofundeix, seguint una línia de treball processual i col·laborativa, en els problemes, lluites i processos de l’associació Orriols Conviu. A través de la barreja de procediments propis del documental amb altres de la pràctica artística contemporània, Procés Documental Orriols Conviu proposa un espai discursiu i d’interactuació amb fórmules de representació que transcendeixen les característiques pròpies d’un mitjà específic.

En barris com el d’Els Orriols (València), on s’ubica l’associació, l’impacte de la crisi no és una idea abstracta, sinó un problema viscut diàriament que posa de manifest una urgència del comú. L’associació Orriols Conviu porta a terme un model de convivència intercultural i d’integració social basat en l’organització i confluència d’una amalgama de col·lectius, organitzacions socials i institucions. Persones que, tot i ser molt diverses, treballen juntes per aconseguir objectius comuns i que demostren, que la gent més humil i desposseïda, si s’organitza, poden fer front als problemes per si mateixa.

Procés Documental Orriols Conviu presenta la tasca que realitza l’associació Orriols Conviu com a model exemplaritzador de les noves formes de producció col·lectiva que han aparegut per tot l’Estat des de 2011, recerques democràtiques que obeeixen a la racionalitat política del comú i que s’oposen a la lògica neoliberal.

De quina manera plataformes o col·lectius com Orriols Conviu encaminen les aspiracions de canvi de la ciutadania en noves formes de vida? Com podem mitjançant un projecte videogràfic relacionar-nos en un col·lectiu i contribuir a la seva comesa? Com podem articular estratègies participatives amb els seus integrants?