2009. Guillain-Barre

Fundació La Posta participa a FICAE 3 al bloc “Espais de Reflexió”.

FICAE és el Festival Internacional de Curtmetratges i Art sobre Malalties que se celebra anualment a València. L’objectiu d’aquest festival és fomentar a través del cinema i l’art la sensibilització i consciència social sobre la malaltia com a procés de vida i contrarestar els estigmes que moltes malalties segueixen suportant. A més, aquest festival es planteja mitjançant diversos projectes paral·lels i seccions nòmades estimular la creació i difusió audiovisual i artística per donar una major visibilitat a les representacions sobre la malaltia i col·laborar en la transmissió de coneixement sobre les mateixes. FICAE és una iniciativa de la Universitat Politècnica de València i la Càtedra Art i Malalties. FICAE 3 se celebra a l’IVAM, Las Naves, UPV – Facultat de Belles Arts i Casa de l’Alumne, Palau de Cerveró – Institut d’Història de la Medicina i de la Ciència López Piñero, Octubre CCC, Centre del Carme i Fundació la Posta.

Dins el bloc “Espais de reflexió”, l’objectiu és crear espais i temps en què poder reflexionar sobre diferents acostaments a la malaltia. En el present cas ho fem des de l’experiència de persones que han passat per processos patològics. Aquestes trobades per conversar els hem anomenat Conversa(c)cions.

El dilluns 27 de febrer de 2017, a la Fundació La Posta, de 19:00 a 21:00, Conversa(c)ió de Pepa L. Poquet amb Pep Miralles, director de FICAE: “2009. Guillain-Barre”. La síndrome de Guillain-Barré és un problema de salut greu que ocorre quan el sistema de defensa del cos (sistema immunitari) ataca part del sistema nerviós per error. Això porta al fet que es presente inflamació de nervis que ocasiona debilitat muscular o paràlisi i altres símptomes.

Pepa L. Poquet és artista visual i professora titular del Departament de Pintura [Àrea d’Audiovisuals] de la Universitat Politècnica de València.

EL·LIPSI

El·lipsi, de Pepa L. Poquet, es pot veure aquí