Patronat

Primer Patronat de la Fundació La Posta

Patronato

 

Sr. Romà de la Calle de la Calle, President

Romà de la Calle (Alcoi, 1942), és catedràtic d’Estètica i Teoria de les Arts de la Universitat de València, President de la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Carles, President honorari de l’Associació Valenciana de Crítics d’Art, membre del Patronat del Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) i del Patronat Especial Martínez Guerricabeitia, de la Fundació General de la Universitat de València. Està en possesió de la Creu Alfons X el Savi i de la Medalla de Plata al Mèrit Professional del Ministeri d’Educació.

Sr. Álvaro de los Ángeles Rodríguez, Vocal

Álvaro de los Ángeles (València, 1971), Master of Fine Arts en Norwich School of Art and Design, professor associat Departament de Comunicació Audiovisual, Documentació i Història de l’Art de la Universitat Politècnica de València, Subdirector d’Activitats i Programes Culturals de l’IVAM, comisari d’exposicions independent i crític d’art.

Sr. Guillem Cervera Pascual, Secretari

Guillem Cervera Pascual (València, 1959), llicenciat en Dret per la Universitat de València, realitza els cursos de doctorat en el Departament d’Urbanisme de la UPV, i obté el títol de Doctor per la Universitat de Barcelona. En l’última fase de la investigació que va donar lloc a la tesi ―sobre la renovació urbana―, fixa la seua atenció en el fet que en el camp de l’urbanisme el Dret ha confiat la producció d’efectes jurídics als plànols ―un tipus d’imatge―, quan habitualment es basa en el llenguatge, el que orienta la seua tasca investigadora postdoctoral cap a l’estudi de la imatge. En aquest context funda La Posta, Centre de Recerca de la Imatge.

Nota: en la imatge de dalt el Patronat el dia de la constitució de la Fundació, el 12 de juny de 2013, en la Notaria de José Luis López Rodríguez (al centre de la imatge).

 

Segon Patronat de la Fundació La Posta

 

Sr. Romà de la Calle de la Calle, President

Romà de la Calle (Alcoi, 1942), és catedràtic d’Estètica i Teoria de les Arts de la Universitat de València, President de la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Carles, President honorari de l’Associació Valenciana de Crítics d’Art, membre del Patronat del Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) i del Patronat Especial Martínez Guerricabeitia, de la Fundació General de la Universitat de València. Està en possesió de la Creu Alfons X el Savi i de la Medalla de Plata al Mèrit Professional del Ministeri d’Educació.

Sra. María José Martínez de Pisón Ramón, Vocal

María José Martínez de Pisón (València), Doctora per la Universitat Politècnica de València, professora de la Facultat de Belles Arts de Sant Carles de València -estudis de grau i en el Màster d’Arts Visulas i Multimèdia-, membre fundadora de Laboluz, membre fundadora de l’Associació Cultural Plutón.cc, investigadora i artista.

Sr. Guillem Cervera Pascual, Secretari

Guillem Cervera Pascual (València, 1959), llicenciat en Dret per la Universitat de València, realitza els cursos de doctorat en el Departament d’Urbanisme de la UPV, i obté el títol de Doctor per la Universitat de Barcelona. En l’última fase de la investigació que va donar lloc a la tesi ―sobre la renovació urbana―, fixa la seua atenció en el fet que en el camp de l’urbanisme el Dret ha confiat la producció d’efectes jurídics als plànols ―un tipus d’imatge―, quan habitualment es basa en el llenguatge, el que orienta la seua tasca investigadora postdoctoral cap a l’estudi de la imatge. En aquest context funda La Posta, Centre de Recerca de la Imatge.

Nota: en la imatge de dalt el nou Patronat el dia del lliurament al seu president, el Dr. Román de la Calle de la Calle, de la Medalla de la Universitat de València, el 3 de febrer de 2017, al Paranimf de la Universitat.

 

Tercer Patronat de la Fundació La Posta

Sra. Carmen Pardo Salgado, Presidenta

Carmen Pardo Salgado (Barcelona, 1963), és Professora Titular de la Universitat de Girona (UdG) on imparteix Història i Estètica de la Música. Directora de les Jornades Internacionals d’Estudis en Cultura Sonora de la UdG. Investigadora post-doctoral a la unitat IRCAM-CNRS de París (1996-1998 i 2018). Es va fer càrrec de l’edició i traducció de John Cage, Escrits a cau d’orella (1999). Autora de En el silenci de la cultura (Sexto Piso, 2016 / Eterotopia France, 2018); L’escolta obliqua: una invitació a John Cage (Sexto Piso, 2014 / L’Harmattan, 2007, guardonat amb el Coup de cœur 2008 de l’Académie Charles Cross); Robert Wilson (en col·laboració amb Miguel Morey, Polígrafa, 2003, versió espanyola i anglesa); Les TIC: una reflexió filosòfica (Laertes, 2009); Al mar de John Cage (La Central, 2009). Ha estat comissària adjunta (secció música) de l’exposició Encuentros de Pamplona 1972: Fi de festa de l’art experimental realitzada al Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia (2009-2010).

Sra. María José Martínez de Pisón Ramón, Vocal

María José Martínez de Pisón (València), Doctora per la Universitat Politècnica de València, professora de la Facultat de Belles Arts de Sant Carles de València -estudis de grau i en el Màster d’Arts Visulas i Multimèdia-, membre fundadora de Laboluz, membre fundadora de l’Associació Cultural Plutón.cc, investigadora i artista.

Sr. Guillem Cervera Pascual, Secretari

Guillem Cervera Pascual (València, 1959), llicenciat en Dret per la Universitat de València, realitza els cursos de doctorat en el Departament d’Urbanisme de la UPV, i obté el títol de Doctor per la Universitat de Barcelona. En l’última fase de la investigació que va donar lloc a la tesi ―sobre la renovació urbana―, fixa la seua atenció en el fet que en el camp de l’urbanisme el Dret ha confiat la producció d’efectes jurídics als plànols ―un tipus d’imatge―, quan habitualment es basa en el llenguatge, el que orienta la seua tasca investigadora postdoctoral cap a l’estudi de la imatge. En aquest context funda La Posta, Centre de Recerca de la Imatge.

Nota: la imatge és un dibuix de Carlos Maiques; d’esquerra a dreta: Guillem Cervera, María José Martínez de Pisón, Romà de la Calle (d’esquena) i Carmen Pardo, el dia del relleu al Patronat, després de la reunió de constitució del nou Patronat, al restaurant La Coqueta al carrer de Baix de València.

Quart Patronat de la Fundació La Posta

Natividad_Isabel_Guillem

Sra. Natividad Navalón Blesa, Presidenta

Natividad Navalón Blesa (València, 1961). Doctora en Belles Arts, Catedràtica de Projectes a la Universitat Politècnica de València (UPV), directora del grup de recerca Nous Procediments Escultòrics, UPV, vicedegana de la Facultat de Belles Arts d’Altea, membre de la Junta Directiva de l’Institut Seda Espanya, membre del Comitè Científic de la REVISTA BR:AC. La seua obra ha estat exposada al Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia (MNCARS), Institut Valencià d’Art Modern (IVAM), Museu Espanyol d’Art Contemporani i Centre Cultural Conde Duque a Madrid, Museu d’Art de Girona, Fundació Bancaixa, Centre del Carme i Sala Parpalló a València, Fundació Caixa de Pensions de Barcelona, Palau Solleric a Palma de Mallorca, Museu Pablo Gargallo a Saragossa, Cercle de Belles Arts, Casa de Velázquez i Fundació Telefónica a Madrid. I, en l’àmbit internacional, en el Museu Nacional de Belles Arts de Buenos Aires (Argentina), Mexican Cultural Institute of Washington (EUA); Museu Ex Teresa Art Actual i Galeria Universitària Aristos a Mèxic D.F., Hospicio Cabañas a Guadalajara, Mèxic, Centre de Desenvolupament d’Arts Visuals de l’Havana (Cuba), Cordoaria Nacional a Lisboa (Portugal), Mie Prefectural Art Museum de Japó; Xangai Urban Planning Exhibition Center i Wuhan Art Museum a la Xina, MUMOK (Museum Moderner Kunst Stiftung Ludwig Wienen) i altres. Ha participat en Biennals com la 12 Biennal de l’Havana, Cuba; Biennale Internazionale di Scultura Racconigi 2013, Torino, Itàlia; X Biennal Internacional d’Art Contemporani de Dakar, 2012, Senegal; I Biennal Internacional de Casablanca, 2012, al Marroc; III Biennal de la Fi del Món. Antropocè, 2011, Ushuaia, Argentina; II Biennal de València, 2003; VII Biennal de l’Havana, 2000, Cuba; BIENNALE ’88, Giovani Artisti dell’Europa i de la Mediterrània, Bologna (Itàlia); Exposició Universal de Sevilla el 1992 i en l’Exposició Universal de Lisboa el 1998. La seua obra forma part de col·leccions en Museus Internacionals, Fundacions, Institucions, Centres de Recerca i col·leccions particulars. Projectes de recerca: Centre d’Art Contemporain d’Essaouira en Ifitri (Marroc); Generalitat Valenciana; Diputació Provincial de València; Diputació Provincial d’Alacant; Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia, Madrid; Projectes d’investigació I+D+I Ministeri d’Educació i Cultura; Projectes d’investigació Universitat Politècnica de València. Articles publicats en revistes indexades i en catàlegs d’art.

Sra. Isabel Tejeda Martín, vocal

Isabel Tejeda Martín (Madrid, 1967; resident a Alacant). Llicenciada en Història de l’Art per la Universitat d’Alacant en 1990; Estudis de doctorat a la Facultat de Belles Arts de Sant Carles, València, i Doctora per la Universitat Politècnica de València (UPV) en 2009. Va ser directora de Centre Eusebi Sempere, ubicat al Palau Gravina, seu del Museu de Belles Arts d’Alacant , entre 1991 i 1995, i responsable de la Sala Verónicas i de l’Espai AV de Múrcia, entre 1998 i 2010. És professora de la Facultat de BBAA de la Universitat de Múrcia des de 2004. Va ser co-directora del Màster de Gestió del Patrimoni Històric i Cultural de la Universitat Complutense de Madrid fins 2012. Comissària d’exposicions (Selecció): Territoris Indefinits. Discursos sobre la construcció de la identitat femenina, a l’Institut Juan Gil-Albert d’Alacant i Galeria Luis Adelantado de València, 1995; Últims desitjos, Antoni Abad, Sala Verónicas, Múrcia, 1998 (obra adquirida pel MACBA per la seua col·lecció), Tadeusz Kantor. La classe morta, a la Sala Verónicas de Múrcia, Església de Nostra Senyora del Prat de Valladolid i Museu de la Universitat d’Alacant (MUA), 2002-2003; Espai, temps i espectador. Instal·lacions i nous mitjans en les col·leccions de l’IVAM, València, 2006-2007; Francesca Woodman, retrospectiva, a l’Espai AV, Múrcia, SMS Contemporània, Siena, i Palazzo della Ragione, Milan, el 2009-2010; De Goya à nos jours. Régards sur la collection Banco de España, Musée Mohammed VI d’art modern et contemporain, Rabat (Marroc), 2017-2018; A Contratemps. Mig segle d’artistes valencianes (1929-1980), València, IVAM, 2018; Comissària del microsite del MNCARS: Fora del cànon. Les artistes pop en la col·lecció MNCARS, Madrid i Buenos Aires, 2020; Així com individuals d’Ana Teresa Ortega, Marina Núñez, Cabello/Carceller, Rosa Martínez Artero, Alfonso Albacete, Liliana Porter, Mary Kelly, ORLAN, Eva Lootz, Anna Malagrida, Isidoro Valcárcel Medina, Javier Algarra, Jitka Hanzlova, Claudia Martínez, Enrique Marty i Greta Alfaro entre d’altres. Premi Espais i finalista del Premi d’Assaig de la Fundació Art i Dret, 2005. Autora de el llibre El muntatge expositiu com a traducció, Fidelitats, traïcions i troballes en l’art contemporani des dels anys 70, Trama editorial, Madrid, 2006. Jurat internacional de la Biennal de El Cairo (Egipte), 2006; Jurat del Premi Nacional d’Arts Plàstiques del Ministeri de Cultura 2009; i Jurat de el Premi Velázquez del Ministeri de Cultura, 2018.

Sr. Guillem Cervera Pascual, Secretari

Guillem Cervera Pascual (València, 1959), llicenciat en Dret per la Universitat de València, realitza els cursos de doctorat en el Departament d’Urbanisme de la Universitat Politècnica de València, i obté el títol de Doctor per la Universitat de Barcelona en 2012. En l’última fase de la investigació que va donar lloc a la tesi ―sobre l’obsolecència de la ciutat, la renovació urbana i la seua vinculació amb els creixements―, fixa la seua atenció en el fet que en el camp de l’urbanisme el Dret ha confiat la producció d’efectes jurídics als plànols ―un tipus d’imatge―, quan habitualment es basa en el llenguatge, el qual orienta la seua tasca investigadora postdoctoral cap a l’estudi de la imatge. En aquest context funda La Posta, Centre de Recerca de la Imatge. A partir d’aquest moment, i en l’ambient del seu matrimoni amb el funcionari internacional Barend-Renee Cornelisz, holandés naixcut a Batavia, Illa de Java, actualment Indonèsia, orienta la investigació cap a l’art d’Indonèsia que viatja a Holanda amb conexions amb Espanya, en un marc teòric de transculturalitat.