Programa

Fundació La Posta inicia la temporada 21/22 amb un impuls de renaixença, noves ilusions i energies i un equip totalment renovat. Les novetats comencen en la presidencia del seu patronat, que assumeix la destacada artista i investigadora Natividad Navalón, Catedrática de Projectes en la Universitat Politècnica de València i que será acompanyada per la historiadora Isabel Tejeda Martín en aquesta nova etapa.

Aquesta temporada ha sigut dissenyada pel nostre nou director de programació, Damià Jordà, Doctor en Arts i profesor a l’area d’Estètica i Teoria de l’Art de la Universitat Miguel Hernàndez. Jordà, amb una trajectoria en la que destaca la seua obra artística videográfica a mes de la vessant investigadora, ha traçat uns eixos consistents en la atenció profunda i transversal envers els nous (i no tan nous) formats i llenguatges de la imatge i el sò, el vincle d’aquestos llenguatges expresius amb la reflexió social i amb les conductes col·lectives, la curiositat pels diferents usos creatius i poètics de les noves tecnologies, sense oblidar l’atenció al context mes local i a les qüestions derivades del binomi art-territori.

Així doncs la temporada s’inaugura amb l’exposició col·lectiva “Els Mèdia: discursos i dispositius”, en la que les artistes Azahara Cerezo, Julia Puyo i Mario Santamaria realitzaran propostes basades en l’art dels nous mitjans i caracteritzades per la reflexió al voltant dels usos i discursos que solen acompanyar tant a les tecnologies com als llenguatges mediàtics.

S’inicia una nova época en la que Fundació La Posta, no obstant això, seguirà fixant la mirada en l’univers creatiu que es deriva del moviment LGTBI+, com ha sigut senya d’identitat des del seu naixement, i entre d’altres propostes destacarem la que en novembre ens portarà l’artista xilé Felipe Rivas San Martín, que proposa una instal·lació plàstica en la que confronta la estética de les representacions de dades i el llenguatge cientific acadèmic amb els prejudicis envers la orientació sexual.

La col·laboració amb l’àmbit acadèmic i de recerca de les arts, altra de les senyes d’identitat de la Fundació, tindrà continuitat amb un acord establert amb el Centre d’Investigació en Arts (CÍA) de la Universitat Miguel Hernàndez, que pendrà cos en forma d’exposicions, tallers i altres activitats organitzades pels grups de recerca que composen aquesta entitat, i d’entre les quals ja podem anunciar una proposta del grup MASSIVA que afrontará la qüestió del patrimoni cultural que constitueixen els videojocs, de vegades oblidats o infravalorats.

Amb aquestes linees i amb muntanyes d’il·lusió comencem aquesta nova etapa, de la que us hem explicat nomes un xicotet avanç. Es per això que vos convidem a estar atents als nostres canals de comunicació per anar descobrint mes novetats. De momento us emplacem a vindre a la nostra re-inauguració, el proper 1 d’octubre a les 20 hores a la nostra seu del carrer Pintor Fillol nº2.