Resum temporada 2018-2019: Subtrames de la imatge

Textos

Existeixen jerarquies entre les imatges? Nosaltres pensem que vénen determinades pels models organitzatius aplicats al seu pensament, creació i difusió. A Fundació La Posta seguim un model organitzatiu que dilueix les diferències entre dins i fora de l'organització. Com es diu en la carta de presentació de La Posta ―en aquesta web―: "Fundació La Posta és una organització sense ànim de lucre, que basa la seua força en l'establiment de relacions amb col·laboradors que treballen en benefici propi compartint objectius comuns". Aquesta indiferenciació entre dins i fora de l'organització es veu reforçada pel fet que, entrats en el desenvolupament de projectes concrets, es dilueixen les diferències entre pensadors, creadors i difusors de les imatges i el públic al qual anirien dirigides, perquè aquest últim participa activament en tot el procés; un públic que moltes vegades no existia amb caràcter previ a l'inici del projecte, sinó que es tracta d'un públic que emergeix amb el desenvolupament del mateix i ho fa participant en el pensament, creació i difusió de les imatges. El que anomenem els públics per vindre.

Protesta tecnobarroca. El full de sala

Textos

"Protesta Tecnobarroca" no és només una exposició d'arxius de les primeres revoltes sexodisidents de Xile (1973), Espanya (1977) i els EUA (1969).

Trames Feministes. Text curatorial

Textos

Trames feministes, exposició de Labi 2019 (Laboratori de pensament, creació i difusió de la imatge), un projecte del Màster en Fotografia, Art i Tècnica de la Universitat Politècnica de València en col·laboració amb la Fundació La Posta, Centre d'Investigació de la Imatge , busca generar una reflexió al voltant de les diverses propostes en l'art tèxtil i les seus múltiples vincles amb les dones artistes i/o artesanes. Per a això reuneix peces de les creadores Teresa Lanceta, Bia Sants, Miriam Martínez Guirao, el projecte artístic col·lectiu CraftCabanyal, Anabel Mateo i Jessica Espinoza.

El taller March i la tradició pedagògica al barri del Carme

Textos

Amb l'exposició "Llocs Suspesos. Revitalitzant Identitats Urbanes", una exposició organitzada pel LABi (Laboratori de pensament, creació i difusió de la imatge), integrat per un grup d'estudiants del Màster en Fotografia, Art i Tècnica de la UPV, en col·laboració amb la Fundació La Posta, tenim l'oportunitat de veure una sèrie de peces procedents de la Casa-taller March que està al carrer Mare Vella; al costat de treballs de Pau Figueres i Pepa L. Poquet, en un diàleg que ve a fixar l'atenció en els impactes i les transformacions que pateix la ciutat, poc atents a les formes vida que l'habiten; perquè el taller March pateix l'amenaça de la piqueta, en nom del progrés de la ciutat (es pretén l'obertura d'una plaça en aquest punt, per tal de poder contemplar les restes de la muralla islàmica de la ciutat).

Mirades escenificades

Textos

Durant aquest any 2018 Vicente Ponce i Miguel Ángel Baixauli han posat en marxa el programa "Imatges sobre Imatges. Del cinema a la fotografia", una nova forma d'apropar-se al gaudiment de les imatges, prenent com argument algunes exposicions que han tingut lloc a Bombes Gens Centre d'Art, però la potència del dispositiu posat en acció és de tal intensitat que té prou entitat en si mateix com perquè li prestem atenció, amb independència de les exposicions a les quals va estar associat.

D’allò que és petit. Resum temporada 2017-2018

Textos

La 4ª temporada 2017-2018 es va iniciar amb la que ha estat, probablement, l'activitat més rellevant desenvolupada per La Posta des del seu inici, almenys pel que fa al seu abast global, es tracta de "Alexander Kluge. Jardins de Cooperació "; i ha acabat igual, amb l'estrena mundial del muntatge concebut per Harold Berg "Gordon Matta-Clark, Jacob Ladder a Documenta 6", elaborat amb material inèdit mai abans mostrat.

Museari Queer Art. Un comentari

Textos

"Museari Queer Art" és la 3a edició de Museari, Museu de l'Imaginari, a la Fundació La Posta. Es tracta d'una selecció de treballs dels artistes que han passat per www.museari.com des de juliol de 2017 fins ara mateix: Andrea Perissinotto, Mar Morón, Alex Francès, Gledys Macías, Lucía Marrades, Emilio Martí, Javier Velasco, Lluís Masià , Anna Maria Staiano i Angel Garcus.

Els tallers Emergents i l’escultura social

Textos

Aquesta primavera La Posta està dominada pels tallers Emergents [Cianotipia, Sintonia de Color, Psicogeografia, ESPAIS ZOMBI | VALÈNCIA SUD], tots ells coincideixen a expandir el concepte d'art ―en algun cas s'ha entregat, literalment, els pinzells al públic asistent―, i en diversos d'ells s’ha portat al públic al carrer, per viure i reflexionar sobre l'espai públic, el que s'havia considerat tradicionalment com l'àmbit per antonomàsia de l'escultura.

L’art del territori, en la tradició de la conservació dels béns d’interès cultural

Textos

És aquesta preocupació per la població resident en el territori, que no apareix en les imatges perquè ha estat o està sent desplaçada, la seva absència, és el que marca aquests paisatges, així com la presa de partit a favor de la seva reivindicació a favor de la conservació d'aquests territoris tal com eren abans de les intervencions que els han desplaçat.

Extintor E.A. Winterstein / El bomber E.A. Winterstein (1968), Alexander Kluge

Textos

Passa de vegades quan es prepara una exposició, en seleccionar les obres, pensar sobre elles, indagar en les seues vides, restaurar-les si és el cas, de vegades apareixen sorpreses. Hi ha un cas memorable entre les exposicions dutes a terme a València. És el cas de l'exposició que va tenir lloc al MuVIM del 27 d'abril al 16 de juliol del 2006 "Pintura valenciana a la col·lecció de l'Ermitage. Segles XVI-XVII". El conegut museu rus va cedir obres de pintors valencians del renaixement que atresora en les seves col·leccions, i amb ocasió dels treballs preparatoris de l'exposició al MuVIM, que van portar a terme els conservadors del museu valencià, es va descobrir que algunes de les obres cedides per a l'exposició eren falses (o diguem que se'ls havia atribuït l'autoria de manera equivocada).