D’allò que és petit. Resum temporada 2017-2018

Textos

La 4ª temporada 2017-2018 es va iniciar amb la que ha estat, probablement, l'activitat més rellevant desenvolupada per La Posta des del seu inici, almenys pel que fa al seu abast global, es tracta de "Alexander Kluge. Jardins de Cooperació "; i ha acabat igual, amb l'estrena mundial del muntatge concebut per Harold Berg "Gordon Matta-Clark, Jacob Ladder a Documenta 6", elaborat amb material inèdit mai abans mostrat.


Museari Queer Art. Un comentari

Textos

"Museari Queer Art" és la 3a edició de Museari, Museu de l'Imaginari, a la Fundació La Posta. Es tracta d'una selecció de treballs dels artistes que han passat per www.museari.com des de juliol de 2017 fins ara mateix: Andrea Perissinotto, Mar Morón, Alex Francès, Gledys Macías, Lucía Marrades, Emilio Martí, Javier Velasco, Lluís Masià , Anna Maria Staiano i Angel Garcus.


Els tallers Emergents i l’escultura social

Textos

Aquesta primavera La Posta està dominada pels tallers Emergents [Cianotipia, Sintonia de Color, Psicogeografia, ESPAIS ZOMBI | VALÈNCIA SUD], tots ells coincideixen a expandir el concepte d'art ―en algun cas s'ha entregat, literalment, els pinzells al públic asistent―, i en diversos d'ells s’ha portat al públic al carrer, per viure i reflexionar sobre l'espai públic, el que s'havia considerat tradicionalment com l'àmbit per antonomàsia de l'escultura.


L’art del territori, en la tradició de la conservació dels béns d’interès cultural

Textos

És aquesta preocupació per la població resident en el territori, que no apareix en les imatges perquè ha estat o està sent desplaçada, la seva absència, és el que marca aquests paisatges, així com la presa de partit a favor de la seva reivindicació a favor de la conservació d'aquests territoris tal com eren abans de les intervencions que els han desplaçat.


Extintor E.A. Winterstein / El bomber E.A. Winterstein (1968), Alexander Kluge

Textos

Passa de vegades quan es prepara una exposició, en seleccionar les obres, pensar sobre elles, indagar en les seues vides, restaurar-les si és el cas, de vegades apareixen sorpreses. Hi ha un cas memorable entre les exposicions dutes a terme a València. És el cas de l'exposició que va tenir lloc al MuVIM del 27 d'abril al 16 de juliol del 2006 "Pintura valenciana a la col·lecció de l'Ermitage. Segles XVI-XVII". El conegut museu rus va cedir obres de pintors valencians del renaixement que atresora en les seves col·leccions, i amb ocasió dels treballs preparatoris de l'exposició al MuVIM, que van portar a terme els conservadors del museu valencià, es va descobrir que algunes de les obres cedides per a l'exposició eren falses (o diguem que se'ls havia atribuït l'autoria de manera equivocada).


Extensió i Ramificacions

Textos

En només tres temporades, les activitats de la Fundació La Posta han passat d'estar constituïdes principalment per exposicions d'arts plàstiques/arts visuals, a incorporar un important contingut docent i participatiu, i, darrerament, s'ha iniciat un procés d'extensió i ramificacións, fruit de la col·laboració amb altres entitats amigues, així com de les potencialitats dels projectes que s'estan desenvolupant, que es desdoblen mostrant aspectes que, tot i que implícits, no havien desenvolupat tota la seva capacitat.


Mirona Mirada. Notes a posteriori

Textos

4 canvis de roba en intervals de 30 minuts (temps de la no acció), temps suspès en el qual els performers observen i són observats per un públic que es comporta segons hàbits inconscients i quotidians.


Programa temporada 2016 – 2017

Textos

Després de dues temporades, es poden apreciar les línies d'actuació que es van consolidant d'entre el conjunt d'idees que van il·luminar el naixement de La Posta.


Resum temporada 2015-2016

Textos

Vam iniciar la temporada 2015-2016 amb l'exposició Col·lectius en el cub blanc. Propostes audiovisuals "en els límits" per a una societat canviant. L'exposició es va plantejar com una combinació de vídeo-creació, cinema de no-ficció i videoinstal·lació, seguint la línia de treball que hem batejat com "En els límits", i que pretén transitar les fronteres d'aquestes etiquetes associades als llenguatges audiovisuals per entendre la relació d'aquest mitjà d'expressió tant amb l'espai artístic, com amb el conjunt de la societat.