Extintor E.A. Winterstein / El bomber E.A. Winterstein (1968), Alexander Kluge

Textos

Passa de vegades quan es prepara una exposició, en seleccionar les obres, pensar sobre elles, indagar en les seues vides, restaurar-les si és el cas, de vegades apareixen sorpreses. Hi ha un cas memorable entre les exposicions dutes a terme a València. És el cas de l'exposició que va tenir lloc al MuVIM del 27 d'abril al 16 de juliol del 2006 "Pintura valenciana a la col·lecció de l'Ermitage. Segles XVI-XVII". El conegut museu rus va cedir obres de pintors valencians del renaixement que atresora en les seves col·leccions, i amb ocasió dels treballs preparatoris de l'exposició al MuVIM, que van portar a terme els conservadors del museu valencià, es va descobrir que algunes de les obres cedides per a l'exposició eren falses (o diguem que se'ls havia atribuït l'autoria de manera equivocada).

Extensió i Ramificacions

Textos

En només tres temporades, les activitats de la Fundació La Posta han passat d'estar constituïdes principalment per exposicions d'arts plàstiques/arts visuals, a incorporar un important contingut docent i participatiu, i, darrerament, s'ha iniciat un procés d'extensió i ramificacións, fruit de la col·laboració amb altres entitats amigues, així com de les potencialitats dels projectes que s'estan desenvolupant, que es desdoblen mostrant aspectes que, tot i que implícits, no havien desenvolupat tota la seva capacitat.

Mirona Mirada. Notes a posteriori

Textos

4 canvis de roba en intervals de 30 minuts (temps de la no acció), temps suspès en el qual els performers observen i són observats per un públic que es comporta segons hàbits inconscients i quotidians.

Programa temporada 2016 – 2017

Textos

Després de dues temporades, es poden apreciar les línies d'actuació que es van consolidant d'entre el conjunt d'idees que van il·luminar el naixement de La Posta.

Resum temporada 2015-2016

Textos

Vam iniciar la temporada 2015-2016 amb l'exposició Col·lectius en el cub blanc. Propostes audiovisuals "en els límits" per a una societat canviant. L'exposició es va plantejar com una combinació de vídeo-creació, cinema de no-ficció i videoinstal·lació, seguint la línia de treball que hem batejat com "En els límits", i que pretén transitar les fronteres d'aquestes etiquetes associades als llenguatges audiovisuals per entendre la relació d'aquest mitjà d'expressió tant amb l'espai artístic, com amb el conjunt de la societat.

Fer públic(s). Notes (a posteriori) sobre “Públics per vindre”

Textos

A partir de l'edició de 2015 de les III jornades de "Cinema per vindre", l'equip d'aquest projecte va desenvolupar un procés de seguiment amb espectadors i espectadores que van participar en les projeccions, les xerrades i els tallers d'aquest any. Aquest procés col·laboratiu ha possibilitat la realització d'una sèrie de peces fílmiques que han estat exposades a la Fundació La Posta, dins el marc del projecte "En els límits" (maig i juny del 2015). D'aquesta manera, "En els límits (2a part): Públics per vindre" ha exposat, durant tot el mes de juny, treballs realitzats pel públic de "Cinema per vindre". O més aviat pels diversos públics.

Docència i participació en la Fundació La Posta

Textos

Les activitats docents han estat molt presents durant tota la temporada 2014-2015, com fa palès l'organització de conferències en ocasió de l'obertura de les exposicions; seminaris, jornades, etc. En aquest moment de reflexió estival sembla oportú fer un breu resum del que ha passat en aquest apartat.