Faitanar – Sociopolis – La Torre

Conduït per Matilde Igual Capdevila

El recorregut Faitanar – Sociopolis – La Torre, inicialment pensat com una línia recta, encara que ateses les condicions del terreny, en particular el traçat de camins i carreteres seguint el parcel·lari configurat per a usos agrícoles, va obligar a anar adaptant-se a la realitat practicable, és el recorregut on trobem el paisatge més entròpic de tots els que ens vam trovar durant les jornades de visita de camp del taller. Es tracta de l’alqueria sota la gegantina infraestructura de l’accés de l’AVE a la ciutat, a l’estació de Joaquín Sorolla, localitzada en un punt molt proper a l’estació de metro de València Sud.

la alquería bajo el AVE compressed

choza compressed

La construcció de dalt podria estar en un centre d’art contemporani, i al full de sala s’explicaria que es tracta de la creació d’un lloc autònom inspirat en els plantejaments de l’economia circular; tots els materials emprats procedeixen d’un cercle molt proper , han estat reciclats i el xicotet hort permet al seu habitant l’autosuficiència alimentària.

c65bbeea-7f20-4c5c-923c-018a757f1dbe

Durant el trajecte ens trobem amb una edificació que, encara que semblava haver tingut ús residencial, actualment està dedicada únicament a usos industrials. El tancament del conjunt estava configurat duna manera que no oposava molta resistència, i vam entrar. Un taller (es pot veure una làmpada fluorescent encesa), que recorda l’Hotel Palenque de Robert Smithson.

77ca5d60-c83f-4681-ba29-21c93dd4d5bc

Sociopolis. Encara hui, tot i que en els darrers anys s’han reprès les obres i sembla que s’acabaran els habitatges que un dia es van autoritzar al mig de l’horta amb l’argument de l’habitatge social, continua predominant la impressió que estan fora de context. L’establiment de nexes amb La Torre, que és el nucli de població a què estaria abocat a relacionar-se aquest polígon d’habitatges, no obstant, sembla que no acaba de funcionar.

PUBLICACIONES RELACIONADAS val

Procés de participació pública: el pla