[In]Clots

El projecte artístic [In]Clots, generat per un col·lectiu d’estudiants del Màster de Fotografia, Art i Tècnica de la Universitat Politècnica de València, busca posar en valor i homenatjar els veïns i veïnes que col·laboren dia a dia a la revitalització del barri del Cabanyal. En aquest treball es reivindica i es posa en debat el significat del barri i de la seva comunitat, a través de la memòria i de les múltiples diversitats que l’habiten.

Es pren com a punt d’inflexió el polèmic PEPRI (Pla Especial de Protecció i Reforma Interior), que pretenia des de 1998 la prolongació de l’avinguda Blasco Ibáñez fins al mar i l’enderroc de més de 1.600 habitatges declarats Bé d’Interès Cultural. La intervenció artística del projecte [In]Clots es va dur a terme el passat 5 de novembre en col·laboració amb Cabanyal Horta al solar del Clot, un dels espais més representatius de l’espoli a què s’ha vist sotmès el barri del Cabanyal.

[In]Clots

A partir de la recopilació de documents, entrevistes i mitjançant la col·laboració de diferents associacions i dels mateixos veïns i veïnes del barri, es genera una línia de treball que reflexiona sobre el futur d’un espai que ha estat en disputa durant anys i sobre el que encara queda molt per debatre.

[In]Clots suposa un exercici d’escolta i de memòria, reivindica la veu de les diversitats que habiten el barri i dóna visibilitat a un escenari que reviu gràcies al treball col·lectiu.

El material derivat del projecte s’ha recopilat en un catàleg i en un vídeo, presentat el 14 de desembre de 2016, dimecres, a les 19 hores a la Fundació La Posta. A propòsit de la presentació se celebra la taula rodona Fractures urbanes, en la qual participen diferents agents que viuen de prop conflictes en la convivència de determinats barris i que treballen per la inclusió de les diversitats que els habiten: Silvia Sánchez, de Cabanyal Horta; Natalia Coleto, de Fractals Educación Artística; Rocío Saborit, Arca de Noé, Nazaret; i Maria Sorribes, de MagaCim, la televisió de Benimaclet.