Públics per Vindre (II)

Públics per vindre va ser un projecte desenvolupat en 2015 com una col·laboració entre Cinema per vindre i la Fundació La Posta. El projecte va consistir, fonamentalment, en fer que una part del públic assistent a les projeccions i tallers de les jornades de Cinema per vindre s’organitzara per realitzar un treball de producció de les seves pròpies imatges cinematogràfiques. D’aquesta manera, espectadors i espectadores es convertien també en cineastes. Els treballs resultants d’aquest procés col·lectiu es van projectar a la Fundació La Posta al juny de 2015, dins d’un programa de projeccions i debats anomenat “En els límits”.

Per activar un nou procés de Públics per vindre (II), s’ha desenvolupat entre març i abril d’aquest any un primer programa de projeccions i tallers anomenat “Col·lectius, comunitats i processos fílmics”, en el marc de la V edició de les Jornades de Cinema per vindre. En aquest programa s’han convidat a cineastes implicats en col·lectius d’organització diversa a presentar els seus treballs, tots ells immersos en comunitats també heterogènies (familiars, de barri, de treball, de condició…). Han pogut veure d’aquesta manera treballs de Xavier Artigas i Metromuster, de les noies de Pasaik i del Laav_ (Laboratori d’Antropologia Audiovisual Experimental).

En aquest context, s’ha desenvolupat també un taller de Chus Domínguez (artista audiovisual i membre del Laav_) sobre “Estratègies col·lectives d’auto-representació. Re-prenent el cinema com un art compartit”. És a partir de la gent que ha participat en aquest taller i de les idees que en ell s’han construït col·lectivament que l’equip de Cinema per Vindre ha organitzat el procés de Públics per Vindre (II).

Aquest procés consistirà en una sèrie de sessions de treball del grup d’espectadors que passen a elaborar els seus propis treballs fílmics, sessions d’un Taller de Públics per vindre (II) que es desenvoluparan durant el mes de maig a la Fundació La Posta. La culminació del procés serà la presentació pública dels treballs resultants el diumenge 11 de juny, a les 20h, a la mateixa Fundació La Posta. #LosdomingosdeLaPosta