Papel Engomado presenta TROYANA$ en format de cicle expositiu. El seu últim número sobre sexualitat, gènere i sàtira econòmica.
Aquest dissabte 14 de desembre a les 12.00 h. a La Posta es presenta el nou últim número de Papel Engomado, la revista-objecte que té com a contenidor un paquet de cigars. El número 13, “TROYANA$”, està dirigit per l’artista Yolanda Benalba, la qual ha convidat a les creadores contemporànies Nadia Granados, Andrés Senra, Ars Màgica, INVASORIX, Manu López, a produir peces que relacionen sexe i economia. Benalba també participa com a artista. Felipe Rivas San Martín s’encarrega d’escriure un text crític.
Aquest número aborda la naturalització de tota explotació del cos en el sistema neoliberal, principalment, la saturació de continguts visuals arquetípics i hipersexualitzats que s’erigeixen com a representatius però que en realitat no ho són. Des d’aquesta perspectiva s’imposa la necessitat de crear i imaginar altres realitats ferotges sobre sexualitats dissidents i les seues subjectivitats perifèriques.
TROYANA$ reuneix un conjunt de pràctiques artístiques crítiques que indaguen sobre la sexualitat, el gènere i la sàtira econòmica, sent els territoris híbrids entre aquests el seu camp d’operacions. En TROYANA$ trobem treballs que es valen de la imatge pornogràfica estandarditzada, la subversió discursiva de la qual opera en el cas d’Andrés Senra i Nadia Granados; el fetitxe per la imatge tecnològica i les narratives d’intimitat en les plataformes online a les obres de Manuel López i Ars Màgica; i l’humor com a detonador crític en el cas de l’Col·lectiu INVASORIX i Yolanda Benalba. Sent aquestes pràctiques injurioses finestres a un horitzó de plaer i resiliència.
Es completa l’edició amb un escrit de Felipe Rivas San Martín, un espai físic que reflexiona sobre el consum pornogràfic a internet i les seues derives.
Durant el transcurs d’aquesta presentació de set dies de durada, s’aniran activant peces. L’espai de La Posta anirà mutant mitjançant diferents activitats que duran a terme les artistes participants i l’equip editorial. L’objectiu és produir un debat crític des d’altres angles, entenent l’acte expositiu com un dispositiu amb múltiples possibilitats, un lloc per definir, però també un esdeveniment per compartir.