Llocs suspesos. Activitats paral·leles

En ocasió de l’exposició “Llocs suspesos. Revitalitzant identitats urbanes”, que inclou la participació dels i les artistes Pepa L. Poquet i Pau Figueres, juntament amb el taller March, durant aquest mes de febrer s’han organitzat un conjunt d’activitats paral·leles, tot el qual ha estat organitzat per l’equip LABi, un grup d’estudiants del Màster en Fotografia, Art i Tècnica de la UPV, en col·laboració amb la Fundació la Posta. Les activitats són les següents:

― Tots els dissabtes a les 12h visites guiades a la Casa-taller March (el dissabte 9 de febrer a les 19h)

― Dissabte 16 de febrer: exposició itinerant, performance i art sonor.

1) Des de les 11:00h es durà a terme l’exposició temporal urbana de postals “Llocs Suspesos” a Ciutat Vella.

S’instal·laran en diferents llocs del barri exposicions al carrer de postals, compostes per fotografies de diferents parts del món, que han estat recopilades mitjançant una convocatòria específica per a aquesta activitat que va estar oberta des del 21 de desembre passat fins el 31 de gener; es tracta que les persones que passen per aquestes “galeries urbanes” es portin amb elles la postal que desitgin. La durada d’aquestes exposicions al carrer depèn de la circulació i interacció amb les mateixes.

Els llocs de l’exposició itinerant són:

1. Plaça de l’arbre
  2. Col·legi Sant Nicolau, carrer Cadirers, 3
  3. Carrer Salines, 5

2) 17:00h: Art sonor “Antonella Cerca Pis” de Valentina Henríquez, que evidencia la gentrificació (elitització) al barri de Benimaclet, a través de la recol·lecció de cartells escrits a mà que simulen ser compradors de pisos; i la intervenció d’àudios gravats, de converses telefòniques, trucant als números d’aquests cartells que moltes vegades acaben sent immobiliàries i no particulars.

3) 17:30h: Performance del Grup WDC (format per Walker Citizen, Damian von Rosemarín i Camomille de Rodríguez; pseudònims d’Elia Torrecilla, Pepe Romero i Almudena Millán) Els ulls són el mòbil“, una reinterpretació de “Senders de l’Esperança”, realitzada al Cabanyal en l’any 2016, però aquest cop al Barri del Carme, centrant-se en els seus “llocs suspesos”, i així proposar un passeig col·lectiu i participatiu, lent i conscient del espai que ens envolta.

― Dissabte 23 de febrer a les 19h taula rodona sobre l’accelerat procés de gentrificació (elitització) que està patint el centre històric de València.

Entre els/les participants en la taula rodona tindrem a Pepe March, qui ens parlarà sobre la problemàtica concreta del seu taller, Ángela Montesinos representant de la Plataforma d’Afectats de la Muralla i Maribel Domenech representant de Plataforma Salvem el Cabanyal; tots ells/es exposaran el seu cas i les situacions actuals dels seus barris.

PUBLICACIONES RELACIONADAS val

Llocs suspesos. Revitalitzant identitats urbanes