Presentació de CONCRETA dedicada a Cinema per vindre

Dins de la programació de la VI edició de Cinema per vindre, presentació del número monogràfic de CONCRETA dedicat a Cinema per vindre + projecció de la pel·lícula Umbracle de Pere Portabella, a la Filmoteca, dijous 29 de novembre a les 20h.

Ens van convidar a editar un número de la revista concreta i vam fer extensible la invitació a persones, col·lectius i projectes que ens han acompanyat aquests últims anys, i a altres que ho feien des del pensament i la reflexió, proposant-nos fissures i desplaçaments a la imatge més convencional. Aquesta setmana la presentarem públicament al costat de Pere Portabella, Sofia Asencio (que estarà portant la pel·lícula a una altra part en un taller – performance) i les editores de Concreta, Nuria Enguita i Laura Vallés. A més projectarem Umbracle (Pere Portabella) i al dia següent Això no és una pel·lícula (Jafar Panahi).

paraula

Presentació de Concreta 12 amb Pere Portabella, Núria Enguita/ Concreta, Sonia Martínez/ Cinema per vindre i Sofia Asencio/ Societat Doctor Alonso

…un número de Concreta o una pel·lícula en procés per ser llegida o un lloc de trobada o relacions, interferències i mons a partir, des de i amb el cinema…

Concreta 12 són: Pere Portabella, Miguel Ángel Baixauli, Sonia Martínez, Vicente Ponce, Natalia Marín, Christine Buci-Glucksmann, Patricia Pisters, Andrés Duque, Álvaro de los Ángeles, Glauber Rocha, Manuel Asín, Daniel Pitarch, Daniela Ortiz, Els ingràvids , Isabel de Naverán, Christa Blümlinger, Ana Carvalho, Fabio Costa Menezes, Vicent Carelli e Tita, Chus Domínguez, Belén Sola i Societat Doctor Alonso.

Christopher Lee

imatge

Umbracle (1972), 85 min – Pere Portabella.

Portabella fa deambular a Christopher Lee per una Barcelona de somni en una pel·lícula que s’articula sobre dos eixos fonamentals: la indagació sobre les maneres de representació cinematogràfics i la imatge crítica de l’Espanya franquista.

* A partir de les 22,30h ho celebrarem al Splendini Bar.

Umbracle - Portabella