La despulla il·lumina les nostres ciutats

Per primera vegada, Fundació La Posta mostra un projecte artístic que treballa amb la llum elèctrica a la via pública, alterant els continguts de les arcades que il·luminen les nostres ciutats en aquestes dates de frenesí consumista. Una realització de Beatriz Millón.

Sota les consignes del “desenvolupament” o “progrés” vam assistir a la despulla i la destrucció dels nostres territoris, privatitzant i mercantilitzant els béns naturals. La despulla va ser la migració forçada de les nostres iaies per a la creació de grans hidroelèctriques i la destrucció d’ecosistemes. És el monopoli energètic al sud global que perpetua pràctiques colonials. És la pèrdua de la vida davant els interessos neoliberals. És el cost de la nostra energia: la que mou els nostres cotxes, càrrega els nostres telèfons, il·lumina els nostres carrers o la que ens permet estar llegint ara mateix aquestes frases.

La despulla il·lumina les nostres ciutats és un projecte artístic, de caràcter públic, que pretén generar preguntes sobre la procedència de la nostra energia i les problemàtiques originades a causa de l’extractivisme.

La intervenció es podrà visitar durant les festivitats nadalenques, coincidint amb el període de més malbaratament energètic i capital en el nostre Estat.

A més, a la vitrina de La Posta es mostraran documents i vestigis d’intervencions anteriors de Beatriz Millón que permeten contextualitzar el seu treball.

Els llums estaran enceses de 18:00 a 24:00 hores, del 21 de desembre al 6 de gener.

Encesa de llums el dissabte 21 de desembre a les 20:00 hores.

Beatriz Millón (València, 1992) Artista visual i investigadora, resideix actualment a la Ciutat de Mèxic des d’on dirigeix l’editorial independent Roza y Quema i col·labora amb diverses organitzacions que treballen per la defensa del territori.

El seu treball aborda i reformula les relacions socioculturals de l’ésser humà i el seu entorn. Mitjançant l’anàlisi i la col·laboració entre diversos agents, acciona projectes que se serveixen de diferents llenguatges i estratègies per visibilitzar problemes corporals-territorials que tenen el seu origen en els actuals models de relació, producció i consum.

La seua obra s’ha mostrat en festivals, exposicions i trobades internacionals, a destacar: PROJECTOR, 11ª Festival Internacional de Videoart (Casa d’Amèrica, Madrid); YICCA 2018 (HDLU Prsten Gallery Zagreb); Friccions BIENNAL SUD (Museu Nacional de l’Art de Bolívia i CABA Centre Cultural Paco Urondo, Buenos Aires); Te seguirá la ciudad (MUSAC, León); Fragmentos en la Corriente (Centro Cultural Border, Ciudad de México); + CODE 2018 Festival Art Electrònic (Centre Cultural San Martín, Buenos Aires); Month of Performance Art (Zentrum Fur Kunst und Urbanistik, Berlín); Experience # 9 (Wolfart Project Spaces, Rotterdam); La Faz de la Tierra (Espacio Pla Centro de arte digital, Buenos Aires); Transitio_Mx (CENART, Ciudad de México); Ecocidio (CEART, Madrid); Between crinkles (Palazzio Montevecchio, Torí).

“La despulla il·lumina les nostres ciutats” i l’art públic