Silenci / Variacions sobre el plànol

“Silenci” de Norberto Llopis. Un programa en col·laboració amb Miguel Angel Baixauli i la Fundació La Posta dins el cicle Variacions sobre el plànol, comissariat per Juan Luis Toboso i Ángela Montesinos, de la línia de programació IVAM Produeix.

“Silenci” és una pràctica o activitat que serà desenvolupada en col·laboració amb la Fundació La Posta. Consistirà en obrir un espai de reflexió en què practicar l’escriptura, l’escriptura en un sentit ampli, escriptura sobre paper, però també escriptura d’espais, d’espais públics, d’espais privats.

En relació al barri del Carme, del que ací ha passat es podrien extreure diverses lectures, una d’elles seria que es va voler posar l’espai fora de joc, que l’espai i la seua escriptura caiguera destruint la seua pròpia activitat. Amb la nostra investigació no pretenem donar peu a un discurs de frustració, no perquè creguem poder produir canvis visibles, sinó per tot el contrari. La nostra recerca, el nostre discurs tindrà en ment un altre tipus de protesta, un altre tipus de resistència, la protesta del que a vegades s’ha anomenat l’estil femení, l’estil de l’escriptura, l’estil silenciós del text.

Es pretén investigar un tipus de “revolució” que la nostra cultura de la imatge sempre s’ha relacionat amb el femení, amb pràctiques d’oposició silencioses, però que no per això deixen d’exercir sobre l’espai una certa violència invisible. Pensar un espai alhora per al secret comú i per a la secreció de l’espai. Un espai en el qual, en un sentit derridià, puga donar-se la hospitalitat, és a dir, un espai que per oferir hospitalitat haja de posar en joc, haja de posar en risc l’espai mateix, l’espai públic, l’espai privat. Un espai que, tot i que succeïsca en silenci, en secret, no pot ser posat fora de joc.

Durant el període d’octubre a gener 2019-2020, es plantejaran un seguit d’activitats directament relacionades amb la temàtica proposada, algunes portades a terme per la meua pràctica artística pròpia i altres comissariades en col·laboració amb el director de La Posta, Miguel Ángel Baixauli. Les activitats podran succeir tant en La Posta com en altres espais privats, públics o al carrer.

“Silenci” a la Fundació La Posta el diumenge 20 d’octubre de 2019 a les 20:30 #LosdomingosdeLaPosta

Noberto Llopis Segarra, artista que treballa en el límit entre la coreografia, la performance i el pensament. Nascut a València el 1977, es gradua a l’Escola Superior de Dansa i Coreografia a l’Institut del Teatre de Barcelona, ​​el 2007 rep un Màster en Performing arts pel AHK Amsterdamse hogeschool voor de Kunsten, sota el programa DasArts. En 2016 rep un grau en filosofia per UNED i el 2018 es gradua en el Màster Estudis avançats en filosofia per la Universitat Complutense de Madrid, amb una investigació final de màster sobre el concepte de Mímesi a Derrida. La seua pràctica artística va des del treball amb i sobre el cos, a l’ús d’objectes i materials per a la construcció i reflexió sobre l’espai, en el seu acostament a la filosofia intenta desenvolupar una pràctica de pensament no teoritzant sobre l’espai i els signes sota els quals aquest s’institueix. Ha desenvolupat el seu treball artístic en forma de: peces escèniques, performances, instal·lacions, conferències i textos, entre Espanya, Brussel·les i els Països Baixos. Com a intèrpret, ha participat en diversos processos creatius amb artistes com Carolien Hermans, Paz Rojo, Diego Gil, Jefta Van Dinther i Res Gambier, entre d’altres.

Sota el títol l’IVAM produeix, l’Institut Valencià d’Art Modern ha posat en marxa un projecte amb el qual es va a promoure la producció d’obra de diferents artistes. Aquesta línia d’actuació es planteja amb la intenció que el museu no es limite a exhibir exposicions, sinó que generi producció artística nova, a més de posar en valor projectes site specific. Aquesta línia d’actuació artística es va iniciar al febrer de 2015 amb l’exposició Francesc Ruiz. Les esses a la galeria 6 [que va coincidir amb el treball de Be Andr “Disruption (Go Ogle Me)” a La Posta], una línia d’actuació que ara s’estén pel barri del Carme.

Logotip_-_IVAM PUBLICACIONES RELACIONADAS val

Silenci. El resum de l’event

Com una serp enfilada a la paret