Res a guanyar, res a perdre, SomosNosotros

L’exposició “Col·lectius en el cub blanc“, a la seu de la Fundació La Posta, ens ha permès tenir una experiència dels treballs de Left Hand Rotation, SomosNosotros, Cinematrueque i Paupac Blau, envolvent i fins a cert punt matèrica. Acabada l’exposició podeu seguir gaudint d’aquests treballs al web, d’una altra manera, a través de la pantalla de plasma o del monitor LCD, una experiència típicament digital, diferent respecte del resultat que ofereix la projecció de les imatges sobre una superfície reflectant, fins i tot acompanyada de material documental de les accions registrades -com va ser el cas de “Supera la barrerade Left Hand Rotation-, o adoptant una forma escultòrica i amb això propiciant una certa cosificació de la imatge -com es va donar en el cas de “Res a guanyar, res a perdrede SomosNosotros-No obstant això, la diferència més important entre el visionat de les imatges en el cub blanc” i a la pantalla de l’ordinador, no són els aspectes físics -com succeeix amb la qualitat de la llum-, sinó que més rellevància la diferent fenomenologia que caracteritza cadascuna d’aquestes experiències. Mentre que el visionat en el “cub blanc” es produeix en un espai de pública concurrència, en el cas del visionat a la pantalla de l’ordinador aquest es produeix en la intimitat de l’habitació privada (el cas paradigmàtic seria l’habitació de l’adolescent).

A dalt “Res a guanyar, res a perdre”, de SomosNosotros.

Res a guanyar, res a perdre”, 2015, SomosNosotros

Després de ser seleccionada a la darrera convocatòria d’Hamaca i inclosa en els fons del MNCARS, vam presentar per primera vegada a València aquesta obra que, a la nostra sala, es mostrarà en la versió més escultòrica”. SomosNosotros (García Fernández) ens mostra mitjançant una estrident i grotesca posada en escena un muntatge fet a partir de nombroses entrevistes, en un procés emmarcat en el projecte “AAER”. En ella combinen les respostes donades per diferents artistes per evidenciar la inestabilitat laboral, el buit legal de la figura de l’artista com a treballador, els abusos i excessos per part de diferents entitats, el significat del camp del art emergent”, els nuls honoraris del artista i la desvirtuació del treball immaterial.