Portar la pel·lícula a una altra part. La jornada final

Cinema per Vindre

Dins el taller "Portar la pel·lícula a un altre part" que ha dirigit Sofia Asencio del 27 de novembre al 1 de desembre (entre el Centre del Carme Cultura Contemporània i La Posta), s'anunciava per a la jornada final una "pel·lícula-performance" envoltada d'un cert misteri, perquè es permetia la possibilitat de participar-hi amb independència de la resta del taller; només una condició: havia de romandre atent a la pantalla per conèixer el punt de trobada, que va resultar ser, segons es va donar a conèixer 24 hores abans, a Plutón CC (C/ En Plom, 5)

Presentació de CONCRETA dedicada a Cinema per vindre

Cinema per Vindre

Dins de la programació de la VI edició de Cinema per vindre, presentació del número monogràfic de CONCRETA dedicat a Cinema per vindre + projecció de la pel·lícula Umbracle de Pere Portabella, a la Filmoteca, dijous 29 de novembre a les 20h.

Portar la pel·licula a una altra part

Cinema per Vindre

(ES) En este taller propongo un trabajo experimental alrededor de una película y las formas de verla. Vamos a dividirla en fragmentos y vamos a decidir en qué lugares se proyectarán esos fragmentos. Esto generará un tránsito paralelo al film.

Les ciutats impossibles (2018)

Cinema per Vindre

Última pel·lícula de Chus Domínguez, un treball sobre el colonialisme espanyol al Marroc. Entre 1947 i 1949 el fotògraf establert a Canàries Bonifacio Hernández Gil realitza nombroses fotografies per a l'exèrcit i l'administració colonial de l'anomenada Àfrica Occidental Espanyola. En les seves imatges apareixen ciutats noves com a escenaris de pel·lícules de ciència ficció, envoltades del desert i mig buides, preparades per acollir el nou home que el règim dissenyava.

Públics per Vindre (II)

Cinema per Vindre

Públics per vindre consistirà en una sèrie de sessions de treball del grup d'espectadors i participants a les activitats de Cinema per vindre 2017, que passen a elaborar els seus propis treballs fílmics; sessions d'un Taller de Públics per vindre (II) que es desenvoluparan durant el mes de maig a la Fundació La Posta. La culminació del procés serà la presentació pública dels treballs resultants el dia 27 de maig, a les 20h, a la mateixa Fundació La Posta.

CINEMA PER VINDRE 2017. Autories, col·lectius, comunitats i processos fílmics

Cinema per Vindre

Cinema per Vindre sorgeix fa cinc anys amb l'objectiu d'activar una comunitat d'agents, individuals i col·lectius, al voltant del cinema i la imatge contemporània. Comunitat més o menys efímera, vinculada cada vegada a l'esdeveniment de la seva pròpia emergència però que insisteix i subsisteix en el temps.

Política(ques) d’un cinema (per vindre)

Cinema per Vindre

En la IV edició de CINEMA PER VINDRE, celebrada al febrer i març de 2016, es van plantejar a la secció d'IMATGE una sèrie de tres diàlegs a dos nivells: diàlegs entre pel·lícules actuals i pel·lícules de la modernitat fílmica, i diàlegs entre cineastes convidats i persones d'altres camps disciplinaris. Totes les pel·lícules escollides tenen un marcat caràcter polític, amb la qual cosa es va establir una pràctica dialògica amb els processos polítics com a element articulador. A més, als cineastes convidats, se'ls van realitzar una sèrie d'entrevistes filmades en què es va dialogar fonamentalment sobre la política al cinema contemporani.