Trames Feministes. Activitats paral·leles

En el marc de l’exposició “Trames Feministes”, amb treballs de Teresa Lanceta, Bia Sants, Miriam Martínez Guirao, el projecte artístic col·lectiu CraftCabanyal i Anabel Mateo; amb la participació especial d’Eva Viera; organitzada per l’equip Labi, un grup d’estudiants del Màster en Fotografia, Art i Tècnica de la Universitat Politècnica de València, en col·laboració amb la Fundació La Posta, es va a desenvolupar un conjunt d’activitats paral·leles:

― 23 i 24 de març, de 11 a 14 hrs i de 15 a 17 hrs, Taller de Fotografia feminista.

A càrrec de Gabriela Rivera Lucero. Dirigit al públic en general, majors de 18 anys. Taller teòric-pràctic analitzant propostes feministes decolonials, història de dones fotògrafes, i realització de propostes d’autoretrat fotogràfic.

Es busca analitzar una genealogia d’obres de dones fotògrafes, a partir d’inicis del segle XX a l’actualitat, des d’una perspectiva decolonial, revisant autores dels diversos continents: Amèrica, Europa, Àfrica, Oceania i Àsia. Aprofundint en obres llatinoamericanes i espanyoles. Destacant projectes d’artistes que utilitzen el seu propi cos com a eina de crítica a les convencions de gènere. Per després, partint d’una experiència autobiogràfica, desenvolupar una sèrie de fotografies d’autoretrat, les quals finalment seran exhibides en una jornada expositiva urbana, que tindrà lloc el diumenge 31 de març, a les 11 hrs.

― 6 d’abril 18 hrs. Mostra de Vídeo i Intervencions feministes + Visita guiada.

Programa:

• 18: 00h Presentació de vídeo i intervencions
  • - Beatriz Milló amb el seu projecte col·laboratiu “La llum és un privilegi”
  • - María  Camila Quintero Arango, vídeo performances que aborden el mite de l’amor romàntic, “Loves me/loves me not” i “A sèries of Misunderstandings”.
  • - Estefania Sales Llopis, amb la seva instal·lació D.I.Y.
  • 19: 30h Visita guiada a l’exposició “Trames Feministes” a càrrec de dos integrants de LABi, Gabriela Rivera Lucero i Dolors Fabra Anton.

― 13 abril, 18:30 hrs. Projecció del documental “La mare que em va parir”

“La mare que em va parir” és un projecte-documental que pretén, d’una banda, donar visibilitat al treball artístic amagat que realitzen dones, i, de l’altra, servir d’agraïment a la tasca que els ha estat imposada a les mares i que han dut a terme amb tot el seu amor.

Més informació a instagram i facebook @lamadreqmepario

Trames Feministes