Ecologia, el mal necessari

“Ecologia, el mal necessari” és una proposta de Serpiente de 2 Cabezas per a Fundació La Posta, que compta amb la col·laboració de l’artista Law Tissot (Brasil). Amb ella volem proposar algunes preguntes sobre la situación actual del canvi climàtic, plantejades des d’una perspectiva que es vol propera a la del líder indígena brasiler Ailton Krenak i el llibre “Idees per postergar la fi del món”.

Durant la inauguració es presentarà la performance “Veus al vent”, de Serpiente de 2 Cabezas. La programació també inclou la presentació el dia 1 de juny de la publicació del I SEMINARI INTERNACIONAL DE PESQUISA DA PAISAGEM COSTEIRA NA ART CONTEMPORÀNIA: ètica, ecologia i entorn; organitzat Janice Martins Appel / Luis Alberto Pires; Editora Letra1, Edital CAPES-PAEP 25/2019 (Brasil), que anirà a càrrec de José Albelda (UPV), i el dia 9 de juny una xerrada de conclusió en què participaran Cristina Ghetti i Elia Torrecilla, co-curadores adjuntes de l’exposició “Duas Beiras/Dues ribes”, i l’artista Mariela Yabo, participant en aquella exposició, que va tenir lloc de manera simultània al Simposi celebrat a la Universitat Federal do Rio Grande do Sul (Brasil), a València a Fantastik Lab.

Sobre Serpiente de 2 Cabezas

Serpiente de 2 Cabezas és el títol de la primera col·laboració entre Janice Martins Appel, artista visual i professora d’art a la Universitat Federal de Rio Grande (FURG) al Brasil, i Domingo Mestre, artista visual, productor i gestor cultural independent. Va consistir en una acció al Club Sessantanove de València en què tots dos van ser amarrats i suspesos per l’artista de shibari, Lou entre cordes, comptant amb la col·laboració de Fabricio Campisi (fotografia) i Helena Harthman (vídeo). Posteriorment, l’acció va ser rebatejada com a “Dialèctica de la colonització” i Serpiente de 2 Cabezas va passar a ser un dels noms que usen aquests dos artistes per signar les seues col·laboracions artístiques, especialment aquelles en què participen, de forma puntual, altres artistes convidats.

Entre els seus treballs més coneguts a Espanya, podem citar els “Jardins en Moviment” (València 2016 i 2018; Jerez de la Frontera el 2017), “Presó d’amor”, amb col·laboració musical de VickyLeaks, que es va poder veure al Centre Cultural La Presó de Segòvia i al Festival Intramurs de València el 2017, o l’exposició “Duas Beiras/Dues ribes” en què, a més de participar tots dos com a artistes, tots dos comparteixen curadoria d’aquesta col·lectiva que es va poder veure al Fantastik Lab de València el 2021. Actualment es mostra de forma itinerant per diferents espais del Brasil, com l’Institut Cervantes de Porto Alegre o, ara mateix, la Fira del Llibre de Rio Grande. Podeu consultar més informació a https://serpientededoscabezas.wordpress.com/

“Jardí d’entropia sota l’herba de Brahma”

L’arbre, el bosc i la Serp de 2 Caps

La performance “Veus al Vent”