En els límits (2ª part) Públics per vindre

Si en la primera part de “En els límits”, el primer dels objectiu de la Fundació La Posta -la investigació en el camp de l’art contemporani-, es va estendre i va aprofundir comprenent la docència, la qual és complement indissociable d’aquella, portant a la seu de la Fundació La Posta estudiants (actuals i passats) del Màster d’Arts Visuals i Multimèdia de la Universitat Politècnica de València, en el context d’un conjunt d’activitats que van tenir com a fita més significativa el Seminari sobre Cinema Procesual impartit per Miguel àngel Baixauli, amb la participació de María José Martínez de Pisón, el qual va incloure la conferència de Miguel Morey sobre l’Escena a Nietzsche i “El naixement de la tragèdia(en ocasió de la qual l’espai de la Fundació la Posta es va convertir en una escena/plató de rodatge i el material filmat incorporat a la pel·lícula en procés Veure no és parlar“). Per a la segona part de “En els límits: Públics per vindre“, s’ha posat en marxa un procés de participació de públics i assistents a les III Jornades de Cinema per Vindre (i el conjunt de projeccions, conferències i tallers que es van celebrar de gener a març d’aquest any a Las Naves), els quals més enllà d’una actitud passiva en la recepció d’imatges, adopten una actitud activa en la producció de les mateixes, contribuint a la definició de l’imaginari col·lectiu i de parcel·les d’esfera pública que el cinematògraf és encara capaç de configurar.
Amb el conjunt d’activitats videogràfiques/cinematogràfiques que integren “En els límits”, la Fundació La Posta és fidel als seus fonaments com una entitat sense ànim de lucre orientada a la prestació d’un servei públic, que busca posar en relació les xarxes globals amb la realitat circumdant més immediata per tal d’enriquir-la, alhora que, en sentit invers, efectuar una aportació significativa, pròpia i única als sistemes de l’art en definició.

En els límits 2ª part: Públics per vindre

Episodi 1

Entre el 3 i el 13 de juny es podrà veure, en diferents disposicions (projecció de raigs de llum, monitors de televisió de tub de raigs catòdics, etc.), els següents audiovisuals:

VS TV, Damià Jordà

+ VS.TV. Un diàleg (simulat) entre María Ruido i Pasolini a propòsit de ElectroClass, Damià Jordà (2015) Durada: 06’36

Aquest muntatge estableix un diàleg simulat (que no fictici) amb la televisió com a eix central: les seves possibilitats com a mitjà de masses, els temors que suscita, les hostilitats del seu llenguatge i la seva capacitat per construir o destruir opinions.

Morel, Pepa L. Poquet

+ Morel, Pepa L. Poquet (2015) Durada: 07’59

La cara de la muntanya de la Cuta, vista des de la muntanya del davant, i les paraules de Morel posades a la boca per Bioy Casares, la captura d’aquella i l’apropiació d’aquestes, són els principals elements que convergeixen en aquest projecte, amb l’anim d’indagar la generació de terceres imatges perceptives.

este es otro making of, Mabel Fuentes

+ aquest és un altre making of, mabel fuentes (2015) Durada: 18’16

dos anys després de muntar el making of de la pel·lícula que acabàvem de fer, he revisitat els bruts i he fet aquest remake.

Verano, Paula Giménez

+ Estiu, Paula Giménez (2015) Durada: 25’36

Durant els deu dies d’estiu que vaig passar, com cada any, a la casa d’estiu dels meus avis materns, vaig voler recollir les transformacions que el temps exerceix sobre la casa i aquells que l’habiten, centrant-me sobretot en el ritme de vida que desprèn: en el límit entre el tedi i la total placidesa que retorna als dies el seu estat natural del pas del temps.

Desafinado, Lola Bataller Alberola

+ Desafinat, Lola Bataller Alberola (2015) Durada: 6’19

Desafinat és un esbós de retrat de Chechu Berlanga, dins el marc del taller realitzat per Virginia García del Pino. Persegueix aprendre cinema a partir de l’observació d’un cineasta en el seu treball. Introdueix la conversa com a centre, buscant que Chechu baixe la guàrdia.

En els límits 2ª part: Públics per vindre

Episodi 2

Del 17 al 27 de juny continua En els límits: Públics per vindreamb obres de Rosa Esteso, Alfonso Legaz, Álvaro Yebra, Octavio Guerra Quevedo, Pau Berga, David Cantarero Tomàs i Mario Zamora. Algunes construïdes a partir dels tallers de Cinema per vindre (Les Naus. Centre de Creació Contemporània), altres dissenyades específicament per a (i durant) la convocatòria, i altres que per la seva forma i contingut ajuden a contextualitzar (i problematitzar) la proposta.
Portrait d'un oiseau au 4ème étage, Alfonso Legaz
+ Portrait d’un oiseau au 4ème étage, Alfonso Legaz
Entre els estius de 2013 i 2014, vaig assistir als assajos que Julio Galcerà realitzava amb altres músics en la 4a planta d’un edifici de Ciutat Vella. Vaig decidir fer un retrat d’aquest cantant cec en el lloc on es preparava. Allunyat de circuits comercials, després de més de 4 dècades Julio roman en l’underground musical. Des de la seva imatge d’infància fins a l’ancià invident, en plans paral·lels el retrat empra paraula i imatge per pensar-se a si mateix, afirmant la seva doble naturalesa.
Retrato por venir, Álvaro Yebra
+ Retrat per vindre, Álvaro Yebra García
Retrat d’un taller de retrat documental, i del retrat que ve.
(apuntes audiovisuales sobre el) Cine de palabras/Cine de imágenes, David Cantarero

+ (Apunts audiovisuals sobre el) Cinema de paraules / Cinema d’imatges, David Cantarero Tomàs
Un petit resum, en procés i no definitiu, del que va passar i tractat al taller imatges i textos“. O potser una presentació fictícia, feta a posteriori, del que s’aniria a tractar en aquest taller que ja hem realitzat, construïda a partir del material previ proporcionat pels cineastes, artistes i crítics convidats, els registres en vídeo de les sessions i fragments d’algunes de les pel·lícules que es van citar o visionar, intentant posar en pràctica diverses de les qüestions abordades al voltant de la relació de l’audiovisual amb el textual.
El público y sus estados, Octavio Guerra

+ El públic i els seus estats, Octavio Guerra
Petita peça que reflexiona sobre alguns estats pels quals passa el públic durant l’observació d’una obra artística.
El cine-teatro épico de Brecht en Javier Rebollo, Pau Berga

+ El cinema/teatre èpic de Brecht en Javier Rebollo, Escriptura de Pau Berga a partir d’una selecció de Miguel Angel Baixauli
Peça pedagògica que uneix tres materials (un text, un discurs oral i un discurs fílmic), allunyats en el temps però connectats en el significat: un taller de Javier Rebollo, on parla del seu pròxim film, La venedora de llumins; les dues versions de l’article de Walter Benjamin “Que és el teatre èpic“, on sintetitza els punts clau del teatre de Bertolt Brecht i fragments de La Commune, de Peter Weird, on aquesta pràctica és portada al terreny del cinema.
Conurbaciones, Rosa Esteso

+ Conurbaciones, Rosa Esteso
Una col·lecció de retrats presos d’un espai físic suburbà i dels seus habitants, que generen una trobada de mirades.
Públicos, Mario Zamora
+ Perfils públic, Mario Zamora
Durant la primera tanda de l’exhibició van ser fotografiats públics potencials, vianants atents a l’interior de l’espai “La Posta”, en el qual es podien observar les diverses obres. Aquestes imatges van ser impreses i exposades per a la segona tanda, amb la qual cosa el públic hipotètic es va convertir en obra, i ara dirigeix la seva mirada cap a la direcció contrària. Aquestes imatges van ser exposades en un casillero de 24 marcs, representant la durada d’un segon (24 fotogrames) en el medi fílmic.
in the limits - públicos por venir