La línia que travessa

El proper dijous 11 de gener s’inaugura la mostra “La línia que travessa” que dóna començament a la segona edició de LABi Laboratori de pensament, creació i difusió de la imatge. Aquest és un projecte del Màster en Fotografia, Art i Tècnica de la Universitat Politècnica de València en col·laboració amb la Fundació la Posta – Centre de Recerca de la Imatge, coordinat actualment per Paloma Saguez, Rodolfo Muñoz i Clara Broseta. LABi s’erigeix com un espai en el qual poder experimentar i investigar noves vies d’estudi i comprensió de la imatge en connexió amb les necessitats ciutadanes.

La mostra inaugural “La línia que travessa” reuneix els últims projectes de tres exalumnes del Màster en Fotografia, Art i Tècnica. Cada un d’ells aborda des de diferents eixos la conceptualització del recorregut dins el paisatge. A través de diferents metodologies, aquests ens lliuren informació sobre els espais que transiten: Alexis Díaz Belmar sobre l’urbanisme i els seus límits, Marta F. Gimeno sobre la memòria i la seva representació virtual i Ali A. Maderuelo sobre la incidència de la violència al territori.

D’altra banda el dijous 18 a les 20:00 de la vesprada hi haurà una taula rodona, per conversar al voltant de les obres, parlar de les metodologies de treball i els conceptes dels tres artistes, on tindrem el gust de comptar amb Xavier Rivas (Barcelona, 1960), fotògraf i artista. Professor a la Universitat de Brighton i professor associat en el Màster en Fotografia, Art i Tècnica de la Universitat Politècnica de València. Ha treballat en temes de recerca cultural, el seu més recent treball és Nitrat. Aquest projecte explora els llegats del nitrat de sodi xilè, un recurs natural no renovable àmpliament extret al nord de Xile entre 1870 i 1920 per capitalistes estrangers. S’ha exposat en centres com el MACBA, MAC de Santiago, de Xile, Museu Universitat de Navarra, Pamplona, The Bluecoat, Liverpool.

Ali A. Maderuelo (València, Espanya)
Graduat en Comunicació Audiovisual per la Universitat Politècnica de València, des de 2015 desenvolupa projectes artístics i editorials a través de la imatge fotogràfica, prestant especial atenció a la representació del territori i la seva relació amb internet. Forma part del col·lectiu editorial independent Carn Press, a través del qual recentment ha publicat el projecte “Qüestions Sense Resoldre”.

Alexis Díaz Belmar (Santiago, Xile)
Els seus temes de treball i investigació són principalment la ciutat i la relació de capital i territori. Ha participat com a fotògraf i col·laborador en diverses publicacions, revistes culturals i diaris xilens. A la data, ha publicat llibres com, “Concepció de Mercat” (Container, 2016); “80 dies” (Alquímia Edicions, 2014).

Marta F. Gimeno (València, Espanya)
Graduada en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València, desenvolupa els seus projectes artístics al voltant dels conceptes de posmemoria, plataformes virtuals i territori, a través de la fotografia i especialment de la imatge d’arxiu.

LABi 02

Cineforum: L’espai transformat