Bots, heteronorma i dissidència

En el marc de l’exposició de Felipe Rivas San Martín “Sexual Data”, una conversa entre Felipe Rivas i Valentina Henríquez “Bots, heteronorma i dissidència”. Un repàs al punt on es troben dos projectes de recerca en curs, de dos artistes dedicats a ple rendiment a l’experimentació.

Valentina Henríquez és una vella coneguda de Fundació La Posta. Va estar amb nosaltres en el marc de l’exposició “Llocs Suspesos”, organitzada per l’equip LABi 2019 (un projecte en col·laboració entre el Màster en Fotografia, Art i Tècnica UPV i Fundació La Posta), i entre les activitats paral·leles vam poder gaudir del treball d’art sonor de Valentina Henriquez “Antonella busca pis”, sobre la gentrificació al Barri de Benimaclet, a través de la recopilació d’anuncis escrits a mà que simulen ser compradors particulars de pisos, així com àudios gravats de converses telefòniques, després de trucar els números d’aquests cartells, que moltes vegades acaben sent immobiliàries i no particulars.

Ara a La Posta en diàleg amb Felipe Rivas, per referir-se, entre altres qüestions, al seu llibre “Internet, mon amour: infeccions queer/cuir entre digital i material”, i treballs d’artivisme que són als orígens de la biografia artística de Felipe Rivas, així com el projecte de recerca que està a la base de “Sexual Data”, i altres qüestions que formen part de la tesi dirigida per Juan Vicente Aliaga que llegirà en els propers mesos a la Universitat Politècnica de València. De Valentina Henríquez es pot llegir “El documental xilè de post-dictadura i la dimensió performàtica del llenguatge audiovisual en el conflicte polític”, publicat a ResearchGate, es pot veure ací.

PUBLICACIONES RELACIONADAS val

Sexual Data