Exspiravit Mundi

Com sol ser habitual a la Fundació La Posta, quan es mostren treballs audiovisuals, acabada l’exhibició a la sala (en aquest cas a través d’un codi QR), perllonguem el gaudi oferint el visionat a través del nostre web.

Com al millor teatre de fira, pujats a una ekkyklema: «Senyores i senyors, vegen i sorprenguen-se amb “Exspiravit Mundi” del col·lectiu VidyaLab (Iván Albalate i David Trujillo)».

QR

@vidyalab_art

“Exspiravit Mundi” és el resultat de la investigació realitzada a la Fundació La Posta el 5 de novembre del 2022 i que se sustenta en les investigacions de Friedrich Jürgenson. Forma part de l’exposició del col·lectiu VidyaLab (Iván Albalate i David Trujillo) titulada “Trobades Daimòniques”, una aposta per anar més enllà del manifest a través de la recuperació de tècniques tradicionals de l’àmbit del paranormal, usant l’espai expositiu com a camp d’acció, contacten amb allò no visible del lloc i testifiquen a través de l’àudio i de la imatge tot allò que ens queda ocult a les percepcions humanes més bàsiques. Així, en aquesta mostra trobarem principalment una Instal·lació site specific que estarà a La Posta (València) des del dijous 17 de novembre de 2022 des de les 19:00 hores en què s’inaugurarà, fins al 23 d’aquest mateix mes. Aquesta instal·lació que porta per títol “Duo et duo adde usque at tres”, reconstrueix el moment de captació dels senyals acústics i visuals presos el 5 de novembre al mateix espai de La Posta, a través d’un circuit tancat de televisió amb televisor de tub pla de 21 polzades i càmera de vídeo sony hi-8. A més, la mostra es completa amb una fotografia que porta per títol “Inventum Memòria”, que aglutina tots els moments fotografiats durant el procés de documentació i captura d’energies en forma de senyals audiovisuals. I un vídeo art titulat “Medium tempus” on es visualitzen les psicoimatges capturades pel sistema ideat per Schrieber, però ralentitzades per apreciar els resultats obtinguts en un televisor Led de 42 polzades.

“Trobades Daimòniques” és el primer episodi de la sèrie Stranger Than We Think. Mitjans especulatius i imaginaris del Grup de recerca MAAP [Media Art and Artistic Practice] de la Universitat Miguel Hernández, Facultat de Belles Arts, campus d’Altea.

Stranger Than We Think. Mitjans especulatius i imaginaris