Presentació del llibre Playing Culture dins el marc de l’exposició Game[in]g Problems

Fundació La Posta presenta el proper divendres 8 d’abril el llibre Playing Culture, el videojuego como objeto cultural, en un acte en què participaran Vicente Javier Pérez Valero, coeditor i coordinador del llibre, Damià Jordà, comissari de l’exposició Game[ in]g Problems i autor d’un dels capítols, i els desenvolupadors de videojocs Beatriz Olcina i Juan Peralta Donate, com a convidats per a debatre al voltant de la consideració dels videojocs com a objecte de valor cultural i artístic.

Playing Culture és un volum de difusió gratuïta, publicat per l’editorial de la Fundació La Posta, que a manera de catàleg raona i recopila les obres exhibides al projecte expositiu Game[in]g Problems ―en exhibició fins al 16 d’abril― creat pel grup de recerca Massiva, pertanyent al Centre de Recerca en Arts de la Universitat Miguel Hernández (CIA-UMH).

Però, més enllà d’això reflexiona sobre la importància dels videojocs com a llegat cultural i, per tant, la necessitat d’una correcta consideració i política de preservació, fet que ha portat als autors a crear un volum molt més complet amb fins a 11 capítols que compten amb firmes convidades internacionals ―com Thibault Philippette i Maude Bonenfant, que presenten i desenvolupen el concepte de Ludologia Mediàtica―, així com amb investigadors del CIA-UMH.

L’acte de presentació es completarà amb una taula rodona on s’ha convidat a participar dos destacats actors de l’escena valenciana del videojoc. Es tracta de Beatriz Olcina, CEO de Bomnis Games i creadora del videojoc “My Granny Lala and Me”. Olcina també és directora i productora de cinema, així com actriu de veu en audiovisuals i videojocs. També hi participarà Juan Peralta Donate, CEO de Flynn’s Arcade i professor a la Florida Universitària.

El llibre lo pots llegir ací:

PUBLICACIONES RELACIONADAS val

GAME[IN]G PROBLEMS