“Morbo Queer / InsuMisa” d’Anna Maria Staiano i Graham Bell Tornado: entre Eros i Thanatos

Textos

Com el cruixir del sòl vell d'un cementiri, així sona la nostra ànima quan és espentada per un amor malsà al forat encara buit. Després d'això res no tornarà a ser igual, i la nostra joventut haurà acabat sense haver tingut l'oportunitat de començar. Només ens quedarà confeccionar un exvot al que ens imaginem que podria haver estat, per no acabar perdent definitivament l'esperança. Eugen Ehrlich

“Jardim de Entropias sob Brahma Grama”

Textos

"Jardí d'entropia sota l'herba de Brahma" La instal·lació “Ecologia: el mal necessari” especialment pensada i executada per a l'espai de la Fundació La Posta pels artistes Janice Martins Appel i Domingo Mestre (Serpiente de 2 Cabezas), amb elements construïts de manera específica per a l'ocasió i altres naturals com a naturaleses mortes (en un context multimèdia que inclou diverses projeccions de vídeo, transparències, etc.), es podrà visitar des del 12 de maig al 10 de juny de 2023 i servirà d'escenari per a un nodrit programa d'activitats.

Empremtes de la memòria en “Maternatges Transfronterers” de Gabriela Rivera Lucero

Textos

Allò que primer crida l'atenció a les fotografies que s'exhibeixen a la mostra “Maternatges Transfronterers” de Gabriela Rivera Lucero, és que les fotografies mostren les empremtes d'una intervenció sobre aquestes. Ho ha explicat la mateixa artista, que els negatius van ser introduïts abans del revelat en un líquid en què s'havien banyat objectes i plantes vegetals relacionades amb l'experiència vital de les dones fotografiades. Hi ha una crida a la incorporació de records i imatges que ens parlen d'altres coses que estan més enllà de la imatge que es mostra, com a indicis de quelcom que no es veu però que es pot intuir. Amb això el treball de Gabriela s'inscriu en un corrent de pensament i d'obra que busca descobrir el passat en els petits senyals que es mostren davant nostre, moltes vegades sense haver estat convocats.

25 anys d’Arquitectura Moderna a València (1950-1975). Text complet

Textos

El nostre patrimoni arquitectònic és un element d'identitat cultural i de gran riquesa col·lectiva. L'estudi del mateix ha de ser important per a la difusió, el coneixement i el gaudi de les futures generacions. Són molts els edificis amb interès a la ciutat de València que no disposen d'un estudi adequat. Igualment passa amb un gran nombre d'arquitectes, amb obra de gran transcendència en aquells anys, que no tenen una monografia pròpia.

El Perellonet, el monot i el transvasament de coneixement

Textos

De vegades, situacions extremes serveixen d’estímul a la imaginació humana. A principis del segle XX, alguns homes de la ciutat de València, farts de passar fam ells i les seues famílies, decideixen buscar fortuna (o almenys menjar), establint-se als anys 30 del segle passat en unes barraques al costat de la gola del Perellonet i decideixen dedicar-se a la pesca de l'angula. Van ser els primers a Espanya a tindre aquesta idea, i per dur-la a terme van enginyar un artefacte únic a la seua classe: el monot.

D’aparells i monuments o sobre el “Monot” d’Ana Lloret

Textos

Una pala de neu va ser probablement la primera eina de treball convertida en obra d'art, a l'estudi novaiorquès de Marcel Duchamp, el 1915. Es tractava de qüestionar l'estatus de l'objecte artístic des d'una perspectiva que complia l'exigència moderna que l'art fora propi del seu temps, del seu moment històric. L'esperit provocador i burlesc de Duchamp va ser aprofitat per Claes Oldenburg per, des de la tradició pop, representar utensilis quotidians (pales, martells, serres, culleres…) amb un aspecte diagramàtic, una escala exagerada i un context desnaturalitzat que buscava provocar un cert desconcert en l'espectador que l'obligués a reflexionar sobre la relació amb la cultura i l'art.

La Documenta quinze (2022) porta coneixements d’Indonèsia

Textos

Com és sabut, l'equip curatorial triat per a organitzar la propera Documenta (quinze, 2022), és el grup d'artistes, curadors, gestors culturals i dinamitzadors socials ruangrupa (amb minúscules i tot junt; significa en indonesi "espai [ruang] per a l’art [rupa]"), un grup amb base a Jakarta (Indonèsia).

Resum temporada 2019-2020: l’any del COVID-19

Textos

La temporada 2019-2020 ha estat marcada per la irrupció de la pandèmia del COVID-19. Des que el 14 de març es va declarar l'estat d'alarma i es va ordenar el confinament, res ha tornat a ser el mateix.