El Museu com a part del dispositiu cinematogràfic. Mika Taanila in context.

Screening

Amb independència del valor intrínsec de l'obra "The Most Electrified Town in Finland", de Mika Taanila, vista en dOCUMENTA (13) 2012 Kassel (Alemanya), que mostrem en aquest screening, va cridar l'atenció la forma d'exhibició per l'ús del recurs multipantalla, i el que és més important per a nosaltres, per la contextualització del treball cinematogràfic connectant-lo amb una instal·lació en una altra sala que barreja l'exhibició d'una altra pel·lícula de Mika Taamila: "Sommerreise", 2006 (aquest cop mostrada en una micro tv), un documental sobre Erkki Kurenniemi ―científic nuclear, compositor, inventor d'instruments electrònics musicals, cineasta experimental, especialista en robòtica industrial―, que es pugué veure al costat d'objectes corresponents a treballs d'aquest científic artista, així com tecnologia de la informació obsoleta exhibida a manera de restes arqueològiques, tot això en l'Orangerie de Kassel que alberga el Kabinett der Astronomie und Physik.


Fer públic(s). Notes (a posteriori) sobre “Públics per vindre”

Textos

A partir de l'edició de 2015 de les III jornades de "Cinema per vindre", l'equip d'aquest projecte va desenvolupar un procés de seguiment amb espectadors i espectadores que van participar en les projeccions, les xerrades i els tallers d'aquest any. Aquest procés col·laboratiu ha possibilitat la realització d'una sèrie de peces fílmiques que han estat exposades a la Fundació La Posta, dins el marc del projecte "En els límits" (maig i juny del 2015). D'aquesta manera, "En els límits (2a part): Públics per vindre" ha exposat, durant tot el mes de juny, treballs realitzats pel públic de "Cinema per vindre". O més aviat pels diversos públics.


Docència i participació en la Fundació La Posta

Textos

Les activitats docents han estat molt presents durant tota la temporada 2014-2015, com fa palès l'organització de conferències en ocasió de l'obertura de les exposicions; seminaris, jornades, etc. En aquest moment de reflexió estival sembla oportú fer un breu resum del que ha passat en aquest apartat.


Públics per vindre i Nous públics

Screening

El 22 de juny es va estrenar a Soy Cámara, el programa del CCCB, l'audiovisual "Nous Públics", en plena coincidència temporal i de continguts amb les activitats de la Fundació La Posta "En els límits 2ª part: Públics per vindre". Va ser des del CCCB des d'on es van posar en contacte amb nosaltres per informar-nos de la feliç coincidència. Hem portat l'audiovisual per al seu visionat pels públics per vindre. No és d'estranyar aquest tipus de coincidències, ja que es tracta d'una de les qüestions clau en relació amb la immersió audiovisual a què ens sotmet l'entorn multipantalla en què es produeix la nostra experiència vital avui en dia.


Preludi a l’apocalipsi, #SharedDish, Tout la du monde

Screening

Durant la quarta setmana de "En els límits", del 27 al 30 de maig, s'han vist els treballs: - Preludi a l'Apocalipsi, de Nacarid López. - #SharedDish i Tout la du monde, de Juan Carlos Rosa Casasola. Alguns d'aquests treballs han estat enviats per els autors a internet i són públics. Aquí podeu seguir gaudint d'ells.


I Stay I Remain, Luz, Infección

Screening

Durant la segona setmana de "En els límits", del 13 al 16 de maig, s'han vist els treballs: - I Stay I Remain, d'Alejandra Bueno. - Llum, de Germán Torres - Infecció, de Patricia Cadavid. Alguns d'aquests treballs han estat enviats per els autors a internet i són públics. Aquí podeu seguir gaudint d'ells.


La sonda Pioneer, Irreal Time. The Nature Times, Halfway part1

Screening

Durant la primera setmana de "En els límits", del 6 al 9 de maig, s'han vist els treballs: - La sonda Pioneer, de Yas - Irreal Time. The Nature Times, del grup d'art Manusamo & Bzika. - Halfway part1, de Lucía Montero. Alguns d'aquests treballs han estat enviats per els autors a internet i són públics. Aquí podeu seguir gaudint d'ells.


Kim Schoen, Huillet & Straub i les condicions òptimes per a l’experiència cinematogràfica

Screening

A la Fundació La Posta estem reflexionant sobre les condicions òptimes per a una experiència cinematogràfica autèntica en el visionat de cinema polític. En aquests moments en pantalla els treballs d'Aitor Lajarín, La Charca (The Pond), 2015, 10 '04' ', i de Kim Schoen, Have You Never Let Someone Else Be Strong ?, 2012, 21' 30 '', i Second Oldest Amusement, 2011, 7 '32' '.


Conferència sobre La Resistència Invisible del Quotidià II: Equívoc

Conferències

Amb motiu de la inauguració de l'exposició La Resistència Invisible del Quotidià II: Equívoc, amb obres de Kim Schoen i Aitor Lajarin, vam tenir ocasió d'escoltar en conferència al seu comissari Joan Fabuel explicant el context conceptual en què es produeix la mateixa i alguns detalls d'interès per situar la seva significació i rellevància en aquests moments.